آفتاب

جلالی‌زاده: مذاکره‌کنندگان پیشین به جای مناظره، نتایج کار خود را بیان کنند

جلالی‌زاده: مذاکره‌کنندگان پیشین به جای مناظره، نتایج کار خود را بیان کنند

یک عضو بنیاد باران با بیان اینکه "دیپلماسی هسته‌ای تیم مذاکره‌کننده پیشین با شکست مواجه شده بود"، اظهار کرد: به همین دلیل آن‌ها و حامیانشان از این واقعیت مطلع‌اند که حل مشکلات هسته‌ای کشور به نفعشان نیست.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "تیم مذاکره‌کننده فعلی در حال حل مشکلات سیاست خارجی کشور است"، افزود: با این وجود، مخالفان دولت قصد دارند با برگزاری برنامه‌هایی نظیر مناظره این‌گونه نشان دهند که تیم مذاکره‌کننده ضعیف است و نتوانسته مطالبات جامعه را برآورده کند.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی نمایندگان مجلس برای مناظره میان مذاکره‌کنندگان پیشین و فعلی، گفت: برگزاری چنین مناظره‌ای یک بدعت است زیرا تاکنون تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دو دولت متفاوت مناظره نداشته‌اند. از سویی تیم مذاکره‌کننده در دولت قبلی هیچگاه نتوانست مشکل کشور را حل کند و تنها کاری که کرد این بود که مدت مذاکرات را افزایش داد و بدین ترتیب تحریم‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به اینکه "تیم فعلی مذاکره‌کننده بسیار قوی و تواناست"، خاطرنشان کرد: این تیم می‌تواند مشکل کشور را حل کند و هیچ نیازی نیست که این تیم با تیم قبلی مناظره داشته باشد.

جلالی‌زاده در پایان با بیان اینکه "تیم مذاکره‌کننده قبلی باید با استفاده از تریبون‌های در اختیار، نتایج مذاکرات خود را بیان کند"، تاکید کرد: هیچ نیازی به برگزاری مناظره نیست و تیم مذاکره‌کننده پیشین می‌تواند دلایل و حجت‌های خود را درباره ادعای موفقیتش بیان کند.

انتهای پیام

کد N286896

وبگردی