آفتاب

انواع دلایل غیر موجه برای لغو سخنرانی سید حسن خمینی

انواع دلایل غیر موجه برای لغو سخنرانی سید حسن خمینی

سخنرانی سید حسین خمینی لغو شد. این خبری بود که 16 اردیبهشت ماه منتشر شد.

سید صادق روحانی: علتی که برای لغو سخنرانی ذکر شد از اصل خبر مهمتر بود. رسانه ها تجمع گروه های خودسر در مقابل دانشگاه محل سخنرانی و عدم توانایی شورای تامین استان برای تامین امنیت سخنران را علت لغو این برنامه اعلام کردند. ( ایـــنـــجـــا )

دو روز پس از این ماجرا اشرف بروجردی از اعضای مجمع زنان اصلاح طلب روایتی از این ماجرا ارائه داد که پای نماینده شهر را به میان کشید.(ایــنــجــا) در روایتی که اشرف بروجردی از ماجرا ارائه داده فرماندار شهر در مشورتی با استاندار مسئول لغو برنامه اعلام می شود. بروجردی طرف دیگر این ماجرا را نماینده شهر عنوان می کند و می گوید:« نماینده دوم شهر نیز متاسفانه با تیم تخریب همراهی کرده. وی نامه‌ای را برای استاندار نوشته و با صراحت از وی خواسته که برنامه را لغو کند و این هم خوب است که مردم بشناسند که نماینده‌شان چه کسی است و چگونه عمل می‌کند. البته آقای علاءالدین بروجردی از برگزاری همایش حمایت نکرده و این انتقاد به وی وارد است علیرغم اینکه مخالفتی هم نداشته است، اما چون حمایت جدی‌ نکرده این نقطه ضعف برای یک نماینده است.»

چند روز پس از این ماجرا، یک سایت خبری اعلام می کند که به دستور رئیس جمهور فرماندار بروجرد عزل شده است. (ایــنــجــا) البته همین سایت خبری از مخالفت سید حسن خمینی با این اقدام رئیس جمهور هم خبر می دهد. خبری که توسط نمایندگان استان، استاندار لرستان و شخص فرماندار بروجرد تکذیب می شود. اما امروز خبرگزاری ایسنا گزارش داد که وزیر کشور دستور داده است که علت لغو سخنرانی سید حسن خمینی مورد بررسی قرار گیرد. (ایــنــجــا)

این کل ماجرای لغو سخنرانی نوه امام در بروجرد به نقل از رسانه ها بود. اگر جنجال ها و هیاهوهایی رسانه ای در حاشیه این خبر را کنار بگذاریم ماجرا خیلی ساده اما ناراحت کننده خواهد بود: سخنرانی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در تبیین شخصیت علمی پدربزرگش لغو شده است.

قطعا این لغو سخنرانی دلایلی داشته است. تجمع عده ای خودسر، مخالفت برخی نماینده ها یا عدم توانایی فرمانداری در تامین امنیت دلایلی است که برای این لغو سخنرانی برشمرده است. فارغ از اینکه کدامیک از این دلایل درست باشد ، همه این دلایل ، دلایل ناموجهی است که به آبروی نظام لطمه می زند. اینکه عده ای خودسر وجود دارند که نمی گذارند نوه بنیانگذار نظام حرف بزند، اینکه نمایندگان مردم با سخنرانی نوه امام مخالف باشند و اینکه فرمانداری یک شهر نتواند از پس تامین امنیت یک همایش برنیاید، همگی غیر موجه هستند.

تندروهایی که فکر می کنند نقشی در انقلاب داشته اند و به گونه ای خود را متولی انقلاب می دانند ،باید بگذارند بیت امام نیز نقش خود را در نشر عقائد امام ایفا کند.

2929

 

 

کد N286705

وبگردی