آفتاب
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خبر داد:

تشكیل هسته‌های نخبگان مردمی در كشور

تشكیل هسته‌های نخبگان مردمی در كشور

پایبندی شهروندان به قانون و التزام به دین و معنویت دو اصل اساسی برای دوری از گناه و رشد و تعالی یک جامعه است.

جلسه‌ پیشگیری از وقوع جرم با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دادگستری کل استان چهار محال و بختیاری برگزار شد و طی آن بر همکاری و تعامل نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان در جهت حل مسائل و مشکلات مردم و پیشگیری از وقوع جرائم تأکید شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین صدرحسینی با تشکر از همفکری و تعامل مسئولان استان در جهت حل مشکلات مردم، پیشگیری را مقوله‌ای دانست که مدیران دستگاهها با اهتمام و توجه به آن، به نحو بسیار موثرتری میتوانند در راه رسیدن به اهداف سازمانی و رشد و پیشرفت مجموعه تحت امر خود گام بردارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه یکی از موارد مهم و موثر در پیشگیری از جرائم در جامعه را مساله آموزش عنوان کرد و با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم به والدین و همچنین توجه به تعلیم و تربیت در مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: اقدامات فرهنگی و آموزشی که می‌تواند در امر پیشگیری موثر باشد باید منسجم و بر مبنای تفکر و برنامه‌ریزی باشد.

وی در این راستا ارتباط با فرهنگیان، اساتید و روحانیون و نقش آنان در فرهنگ‌سازی را بسیار مهم دانست و خواستار در اولویت قرار گرفتن این امر توسط نهادهای ذیربط شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم‌چنین با اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صدرحسینی در این دیدار پایبندی شهروندان به قانون و التزام به دین و معنویت را دو اصل اساسی برای دوری از گناه و رشد و تعالی یک جامعه دانست.

وی تعلیم ارزش‌های دینی به افراد جامعه از سنین کودکی و استفاده از فرصت‌ها جهت گوشزد کردن احکام الهی به جوانان را وظیفه روحانیت دانست و خاطر نشان کرد: آنچه که در امر پیشگیری در یک جامعه اسلامی می‌بایست مبنا قرار گیرد تربیت افراد جامعه به گونه‌ای است که آنها ضمن پایبندی به ارزشهای دینی و قانون، انگیزه و رغبتی برای ارتکاب به جرم نداشته باشند که این مهم جز با تعامل و تلاش مسئولان جامعه به ویژه روحانیون میسر نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از کلینیک مشاوره خانواده دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

این مقام ارشد قضایی با کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال بختیاری نیز دیدار داشت.

صدرحسینی طی سخنانی در این دیدار پیشگیری را کاری فرهنگی و ارزشمند توصیف کرد و افزود: حرکت در مسیر اعتلای ارزشهای فرهنگی و رشد فکری جامعه مستلزم کار و تلاش بسیار زیادی است که نتایج آن در دراز مدت نمایان خواهد شد.

وی با قابل تقدیر دانستن اقدامات و عملکرد پرسنل این معاونت خواستار تلاش و کوشش مستمر برای پیشگیری از جرائم و خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم شد.

در این دیدار صمیمانه کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به بیان پیشنهادات و برخی از مشکلات سازمانی خود پرداختند.

کد N286697

وبگردی