آفتاب

برگزاری مذاکرات در خارکوف بدون حضور جدایی طلبان اوکراین

برگزاری مذاکرات در خارکوف بدون حضور جدایی طلبان اوکراین

مذاکراه بین نمایندگان دولت اوکراین و مخالفان بدون حضور نمایندگان گروه های جدایی طلب شرق این کشور، در کی یف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، مذاکرات دولت انتقالی اوکراین با گروه های مخالف در پایتخت این کشور برگزار شد. این در حالی است که عدم حضور گروه های جدایی طلب شرق اوکراین در این مذاکرات، انتقادهای زیادی را متوجه کی یف کرده است.

بر این اساس گروه های طرفدار روسیه این مذاکرات را به باد انتقاد گرفته اند. پیشتر دولت روسیه نیز خواستار شرکت تمامی گروه های اوکراینی در این مذاکرات شده بود. با این حال دولت انتقالی اوکراین اعلام کرده است تنها با گروه هایی مذاکره می کند که "دستشان به خون آلوده نیست".

ساعاتی پیش از آغاز این مذاکرات، نیروهای جدایی طلب طی درگیری نظامی با نیروهای ارتش اوکراین، "والری بولوتوف" فرماندار خودخوانده منطقه لوهانسک را آزاد کرده اند. بولوتوف پس از بازگشت از سفری درمانی به روسیه توسط نیروهای مرزی اوکراین بازداشت شده بود.

در همین حال رسانه ها از سفر مقامات اروپایی به کی یف برای گفتگو با مقامات دولت اوکراین برای حل بحران این کشور خبر دادند. در همین راستا "ادسلاو سیکورسکی" وزیر امور خارجه لهستان برای گفتگو با "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر دولت موقت اوکراین و "کارل بیلت" رئیس جمهوری سوئد برای گفتگو با "الکساندر تورچینوف" رئیس جمهوری موقت این کشور به کی یف می روند.

گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که قرار است روز بیست و پنجم ماه می (چهارم خرداد) برگزار شود از جمله موضوعات مورد توجه اتحادیه اروپا و آمریکا در این کشور است.

کد N286634

وبگردی