آفتاب

وزیر سابق اطلاعات: تحریم‌ها را جوری بشکنید که عزت کشور و شهدا مخدوش نشود

وزیر سابق اطلاعات: تحریم‌ها را جوری بشکنید که عزت کشور و شهدا مخدوش نشود

تسنیم نوشت:

وزیر سابق اطلاعات در کرج گفت: عده‌ای ادعای شکستن تحریم‌ها را دارند، ما هم می‌گوییم بشکنید این تحریم‌ها را. اما طوری بشکنید که عزت جمهوری اسلامی و شهدا خدشه‌دار نشود.

حیدر مصلحی در مراسم یادواره ۱۲۴ شهید سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج با اشاره به خصائص شهدا در ابعاد مختلف اظهار کرد: امروز عده‌ای به دنبال تحریف جنگ هستند و نمی‌گذارند نسل جوانِ پرسشگر، حقیقت را درک کند.

وی افزود:جوان امروز می‌پرسد چرا جنگ ۸ سال طول کشید و در پاسخ به این سؤال باید گفت یکی از علت‌های طولانی شدن جنگ مسئله اقتصاد و بودجه جنگ بود. عده‌ای در زمان جنگ که دیدگاه‌های آنان با مسائل جنگ تفاوت داشت و به نوعی مشکل داشتند، و همان‌هایی که در فتنه ۸۸ از سران بودند و بزرگترین ضربه‌ها را به نظام وارد ساختند، در دوران دفاع مقدس، بودجه جنگ را تعیین می‌کردند. آن‌ها در حالی بودجه جنگ را حدود ۱۷ درصد تعیین کرده بودند که ایران در برابر دنیا می‌جنگید و ایستادگی کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی با اشاره به نقل قولی از آیت‌الله بهاءالدینی در باب معرفت شهدا گفت: شخصی با مراجعه به آیت‌الله بهاءالدینی سؤالی مبنی بر اینکه آیا شهدا ره صد ساله را می‌توانند یک شبه طی کنند، پرسید و ایشان پاسخ داد: آری می‌شود، انسان سال‌های سال تلاش می‌کند تا هوس‌ها را از خود دور کند. انسان الهی می‌کوشد تا پست و مقام، رذایل و دل بستگی به دنیا را برای رسیدن به شجاعت از خود دور کند و شهدا و رزمندگان کسانی بودند که از امیال خود گذشتند و با رسیدن به شجاعت، در قدمگاه شهادت پای نهادند و از همه وابستگی‌ها چشم‌پوشی و راه صد ساله را یک شبه طی کردند. کاری که هر کس به راحتی نمی‌تواند طی سال‌ها انجام دهد.

مصلحی رفتار فتنه‌گران را زمینه دست‌اندازی دشمنان به نظام تلقی و تصریح کرد: بعد از ماجرای فتنه دشمن فهمید افرادی در داخل کشور همسو با آن‌ها هستند و می‌تواند از آن‌ها برای نیل به اهداف خود استفاده کند، بر این اساس هزینه‌های آن را از جمله تحریم در کشور ما شروع کردند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به تلاش عده‌ای برای شکستن تحریم‌ها، گفت: عده‌ای ادعای شکستن تحریم‌ها را دارند، ما هم می‌گوییم بشکنید این تحریم‌ها را. اما طوری بشکنید که عزت جمهوری اسلامی و شهدا خدشه‌دار نشود و مسئولان باید از خود بپرسند، ۱۲۴ شهید این منطقه خون خود را برای چه چیز جز عزت انقلاب و جمهوری اسلامی داده‌اند.

 

23503

کد N286585

وبگردی