آفتاب

کناره‌گیری کمونیست‌های اوکراین از انتخابات ریاست جمهوری

کناره‌گیری کمونیست‌های اوکراین از انتخابات ریاست جمهوری

رهبر حزب کمونیست اوکراین که برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد شده بود، اعلام کرد که از روند این انتخابات خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، پطر سیموننکو، رهبر حزب کمونیست اوکراین در جریان مناظرات تلویزیونی در اوکراین گفت: جنگی در اوکراین به وقوع پیوسته و کشور در حال از دست دادن قلمروی خود است. اوضاع در دونتسک و لوهانسک بسیار وخیم است. اعضای شورای حاکم اوکراین نه تنها در حال شکل دادن گروه‌های حامی خود هستند بلکه می‌خواهند ساختارهای شبه نظامی در کشور ایجاد کنند.

وی گفت: جنگ علیه مخالفان، سانسور مطالب و اخبار مربوط به انتخابات تنها باعث مطرح شدن یک مساله می‌شود؛ این انتخابات غیرمشروع خواهد بود و ما به این مساله واقف هستیم. به همین دلیل است که حزب کمونیست تصمیم گرفته تا از این انتخابات بیرون بیاید و ما این کار را برای نجات اوکراین انجام می‌دهیم.

سیموننکو در درخواستش که در وب سایت این گروه منتشر شده آورده است، تصمیم برای کناره‌گیری از این رقابت از جانب کمیته مرکزی حزب و با رضایت رهبران تمامی سازمان‌های منطقه‌ای اتخاذ شده است.

به خاطر فروپاشی سیستم اجرای قانون، کنترل ناپذیر بودن اقدامات رایت سکتور و گروه‌های شبیه به آن‌ها، من به عنوان کاندیدای حزب کمونیست اوکراین از حضور در این رقابت خارج شدم. در چنین شرایطی، امکان‌پذیر نیست که انتخاباتی عادی برگزار کنیم و از آزادی بیان که خواسته رای دهندگان است، اطمینان حاصل کرده و شرایط یکسانی را برای تمام کاندیداها تضمین کنیم.

انتهای پیام

کد N286576

وبگردی