آفتاب

گازپروم به مشتریان اروپایی در مورد عرضه گاز اطمینان داد

گازپروم به مشتریان اروپایی در مورد عرضه گاز اطمینان داد

تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت نفت و گاز روسیه موسوم به ˈگازپرومˈ روز شنبه به مشتریان اروپایی این شرکت اطمینان داد عرضه گاز به این کشورها را ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، این اطمینان دهی از جانب ˈالکسی میلرˈ در حالی انجام شد که گازپروم چندی پیش تهدید کرد عرضه گاز به اوکراین را که مسیر ترانزیت گاز صادراتی روسیه به اروپا است، ماه آینده به دلیل پرداخت نشدن بدهی های این شرکت قطع می کند.

میلر گفت که مسوولیت هر گونه کمبود در این زمینه متوجه اوکراین خواهد بود.

مسکو پیشتر اوکراین را به سرقت گاز صادراتی روسیه به مقصد اروپا متهم کرده است.

براساس این گزارش، روسیه هشدار داده است که به اوکراین در ماه ژوئن (خرداد ماه) گاز عرضه نمی کند، مگر اینکه کی یف بدهی خود به مبلغ یک میلیارد و 660 میلیون دلار را تا دوم ماه ژوئن (دوازدهم خرداد ماه) پرداخت کند. این تهدید، بر شدت نگرانی ها در خصوص احتمال تاثیر بر انتقال گاز به اروپا از طریق اوکراین افزوده است.

میلر توضیح داد: گازپروم به اوکراین به اندازه ای گاز عرضه می کند که این کشور خریدار آن باشد و آن میزان گاز را به مرز روسیه با اوکراین ارسال می کند که اروپا دریافت و اوکراین منتقل کند.

وی افزود: شرکای اوکراینی ما مسوول به اصطلاح مصرف بی اجازه گاز صادراتی هستند، اما گازپروم به نوبه خود هر کاری می کند تا به مشتریان اروپایی اش اطمینان دهد که مشکلی وجود نخواهد داشت.

مناقشات قبلی روسیه و اوکراین بر سر گاز باعث شد تا اروپا که حدود یک سوم از مایحتاجات گازی اش را از مسکو تامین می کند، با عرضه محدود در اوج سرمای زمستان مواجه شود.

مترجمام**9109**1010
کد N286544

وبگردی