آفتاب
ورلد تریبیون گزارش داد:

پیروزی‌های چشمگیر ارتش سوریه در شمال و پیشروی مخالفان در جنوب

پیروزی‌های چشمگیر ارتش سوریه در شمال و پیشروی مخالفان در جنوب

روزنامه ورلد تریبیون اعلام کرد که ارتش سوریه نزدیک به 40 هزار نیروی خود را برای حمله نهایی به شهر استراتژیک حلب به حالت آماده‌باش درآورده است. این درحالی است که بنا بر ادعای این روزنامه مخالفان در جبهه جنوبی پیروزی‌هایی به دست آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ورلد تریبیون با انتشار این گزارش نوشت: ارتش سوریه قصد دارد شهر حلب دومین شهر بزرگ سوریه واقع در شمال این کشور را از کنترل مخالفان مسلح خود خارج کند و به همین منظور در هفته‌های گذشته حملات هوایی خود به نقاط مختلف شهر حلب را افزایش داده که این امر باعث کشته شدن تعداد زیادی از مخالفان سوری شده است.

ورلد تریبیون همچنین گزارش داد که ارتش سوریه موفق شده تا چندین ضد حمله شبه نظامیان مخالف برای ورود به مناطق تحت کنترل دولت سوریه در شهر حلب را ناکام بگذارد.

به نوشته این روزنامه، بمباران مواضع مخالفان با استفاده از بشکه‌های پر از مواد منفجره و درگیری داخلی میان گروه‌های مخالف به ویژه دو گروه افراطی النصره و داعش، باعث شده تا ارتش پیروزی‌های چشمگیری را در جبهه شمالی به دست آورد.

در همین حال این روزنامه آمریکایی اعلام کرد که مخالفان سوری در جنوب این کشور و در مرزهای سوریه با اردن و سرزمین‌های اشغالی اخیراً‌ توانسته‌اند پیروزی‌های مهمی به دست بیاورند.

بنابراین گزارش، نزدیک به 20 هزار مخالف سوری که هسته‌های مرکزی آن‌ها توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده‌اند در هفته‌های اخیر توانسته‌اند برخی مناطق در مرز با سرزمین‌های اشغالی و اردن را تحت کنترل خود بگیرند.

بنا به نوشته ورلد تریبیون، پیشروی مخالفان تحت آموزش آمریکا در جنوب سوریه می‌تواند به تهدیدی برای دمشق تبدیل شود.

مخالفان سوری در جنوب این کشور با استفاده از سلاح‌های پیشرفته‌ای که در ماه‌های اخیر از آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی دریافت کرده‌اند، توانسته‌اند خسارت‌های سنگینی به ارتش سوریه به ویژه در شهر درعا وارد کنند.

یکی از سلاح‌های استراتژیکی که اخیرا به دست مخالفان رسیده موشک‌های ضد تانک تام است که می‌تواند با دقت بالایی تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش سوریه را هدف قرار دهد.

انتهای پیام

کد N286482

وبگردی