آفتاب
تحولات آفریقا/

80 کشته وزخمی در انفجارهای نایروبی/برگزاری نشست امنیتی مقابله با بوکوحرام در پاریس

80 کشته وزخمی در انفجارهای نایروبی/برگزاری نشست امنیتی مقابله با بوکوحرام در پاریس

لغو سفر رئیس‌ جمهوری نیجریه به محل ربوده شدن 300 دختر نوجوان، انفجارهای تروریستی در نایروبی و برگزاری نشست امنیتی مقابله با بوکوحرام در پاریس از جمله تحولات آفریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس از لغو سفر گودلاک جاناتان رئیس‌ جمهوری نیجریه به میدوگوری مرکز استان بورنو و محل ربوده شدن 300 دختر نوجوان در شمال شرق کشور به دلیل نگرانی های امنیتی خبر داد.

این رسانه غربی همچنین در خبر دیگری از کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن 70 فرد دیگر در پی انفجارهای تروریستی در شهر نایروبی پایتخت کنیا خبر داد.

بر این اساس سفارت آمریکا در نایروبی روز جمعه پیش از وقوع این دو انفجار به شهروندانش درباره سفر به این کشور هشدار داد و از افزایش تدابیر امنیتی در سفارتخانه آمریکا پس از دریافت اطلاعاتی درباره تهدید های تروریستی علیه جوامع خارجی در کنیا خبر داد.

آسوشیتدپرس نیز از وجود نگرانی های امنیتی در کنیا به دلیل همجواری با سومالی خبر داد که پایگاه گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین از برگزاری نشست امنیتی مقابله با بوکوحرام در پاریس با حضور رهبران کشورهای آفریقایی و نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا به منظور بررسی روشهای مقابله با بوکوحرام داد.

روبین آباتی سخنگوی رسانه‌ ای رئیس جمهوری نیجریه با اشاره به مذاکرات گودلاک جاناتان با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی اعلام کرد که وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی و شماری از کارشناسان امنیتی رئیس جمهوری نیجریه را در این سفر همراهی می کنند.
 

کد N286473

وبگردی