آفتاب
اخبار بحرین/

بیانیه16 سازمان حقوق بشری درباره بحرین/دیدار حمد بن عیسی با ملکه الیزابت دوم

بیانیه16 سازمان حقوق بشری درباره بحرین/دیدار حمد بن عیسی با ملکه الیزابت دوم

بیانیه 16 سازمان حقوق بشری درباره نقض حقوق بشر در بحرین،دیدار پادشاه بحرین با ملکه انگلیس و اصرار دبیر کل جمعیت الوفاق بر خواسته های ملت بحرین از مهمترین تحولات این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، 16 سازمان حقوقی با ارسال شکایتی به کریستوف هینز گزارشگر ویژه اعدام بدون محاکمه سازمان ملل خواستار تحقیق درباره عبدالعزیز العبار شهروند بحرینی شدند.

در این نامه از کریستوف هینز خواسته شده است که اقداماتی درباره موضوع العبار به عمل آورد و از رژیم بحرین بخواهد که تحقیق مستقلی درباره حادثه انجام دهد و جنایتکاران را مورد بازخواست قرار دهد.

در این نامه آمده است: ما از شما(کریستوف هینز) می خواهیم که هر چه سریعتر از بحرین دیدار کنید به ویژه اینکه رژیم تاکنون 120 بحرینی را به شهادت رسانده است.در بحرین نظامیان از زور استفاده می کنند،حق زندگی را که از مهمترین حقوق بشر است نقض کرده اند،به ماده 3 اعلانیه جهانی حقوق بشر بی توجه هستند.

16 سازمان حقوقی اعلام کردند: رژیم بحرین اقدامی مناسب برای مجازات عاملان قتل عبدالعزیز العبار نکرده است.

این شانزده سازمان حقوق بشری عبارتند از مرکز پیگیری حقوق بشر،انجمن حقوق بشر بحرین،جمعیت حقوق بشر بحرین، مرکز مطالعات حقوق بشر امان در اردن،موسسه جامعه مدنی کویت،مرکز حقوق بشر اللولوه،سازمان حقوق بشر سلام بحرین،جمعیت حقوق بشر اردن،کمیته بین المللی حقوق بشر پاکستان،شورای وحدت عربی و همکاری بین المللی واشنگتن،سازمان جهانی حقوق بشر واشنگتن،سازمان بین المللی توسعه و حقوق بشر مصر،سازمان بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ لندن، مرکز قربانیان شکنجه الخیام لبنان،شبکه دفاع از حقوق بشر امان و مرکز بین المللی حقوق و آزادی های مصر.

از سوی دیگر جمعیت تجمع ملی دموکراتیک یکپارچه با صدور بیانیه ای اعلام کرد:کسانی که از سوی رژیم تحت تعقیب هستند کشته می شوند و تحقیقات جدی از سوی رژیم انجام نمی شود.

در این بیانیه آمده است: رژیم مسئول اقدامات امنیتی،نبود دادگاه های عادل و ادامه شکنجه ها در نهادهای امنیتی است.علی فیصل صبح روز شانزده مه2014 در جزیره ستره در انفجاری مرموز به شهادت رسید.شهادت علی فیصل در راستای شهادت برخی از جوانانی است که تحت تعقیب قرار می گیرند.

جمعیت مذکور آمریکا را به دلیل حمایت از رژیم بحرین مسئول نقض حقوق بشر و شهادت افراد تحت تعقیب دانست به ویژه اینکه، آن پترسون معاون وزیر خارجه آمریکا از خشونت مردم بحرین بدون اینکه اشاره به خشونتهای گسترده رژیم کند سخن گفته است و این اظهارات در تشویق رژیم به افزایش خشونت نقش به سزایی داشته است.

خبر دیگر اینکه حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین با الیزابت دوم ملکه انگلستان دیدار کرد.

از سوی دیگر شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: رژیم همچنان در مسیر گفتگوها سنگ اندازی می کند و گفتگوها بی نتیجه است، زیرا آنها تفکرات جاهلی دارند.

وی گفت: ما باید استبداد و دیکتاتوری سیاسی در بحرین را دموکراسی پیشرفته بنامیم.دنیا به دموکراسی غبطه می خورد. دنیا باید این دموکراسی را که در آن نخست وزیر، 43 سال حکومت می کند  الگو قرار دهد.مخالفان از خواسته های ملت بحرین صرف نظر نمی کنند.

 

کد N286454

وبگردی