آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

انتقال مقادیر زیادی طلا از منطقه قدیمی حمص/ سفر وزیر آشتی ملی به ادلب برای توافق با مخالفان

انتقال مقادیر زیادی طلا از منطقه قدیمی حمص/ سفر وزیر آشتی ملی به ادلب برای توافق با مخالفان

رسانه ها از هلاکت یکی از سرکردگان جبهه تروریستی النصره در انفجار بمب در حومه دیرالزور و سفر وزیر آشتی ملی سوریه به ادلب برای توافق با مخالفان خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، "محمد منیس الخلیف" از سرکردگان جبهه تروریستی النصره در پی انفجار روز گذشته در منطقه الشیحل در حومه دیرالزور کشته شده است.

این سرکرده جبهه تروریستی النصره از مسئولان امور پشتیبانی مالی تروریستها بوده که در پی این انفجار کشته شده است.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- منابع امنیتی از درگیری میان گروه تروریستی داعش ، ارتش آزاد و نیروهای پ ک ک در منطقه الشیوخ (شهر جرابلس) خبر می دهند. شهر جرابلس هم اکنون تحت کنترل داعش قرار دارد و ارتش آزاد و نیروهای پ ک ک برای بازپس گرفتن آن تلاش می کنند.

- ارتش سوریه "عمار ابوسریه" از سرکردگان فلسطینی گردان تروریستی "التوحید" را در منطقه درعا البلد (حومه درعا) به هلاکت رساندند.

- ارتش سوریه مخفیگاههای گروههای تروریستی در شهر تلبیسه در حومه شمالی استان حمص را هدف حملات خود قرار داد.

- گروه تروریستی داعش یک خودرو بمبگذاری شده را در مقر گردان "بشائر النصر" وابسته به ارتش آزاد در منطقه العشارنه در حومه شرقی دیرالزور منفجر کرد.

- یک گروه تروریستی وابسته به جبهه النصره در منطقه مرزی عرسال (هم مرز با لبنان) سه چوپان را به همراه 100 راس گوسفند آنها به گروگان گرفتند.

- ارتش سوریه تلاش گروههای مسلح را برای نفوذ مناطق امن حلب را ناکام گذاشت. در این عملیات شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند.

- در حمله خمپاره ای گروههای تروریستی به منطقه باب الفرج در مرکز حلب، دو کودک کشته و 17 شهروند سوری دیگر زخمی شدند.

- خبرنگار پایگاه لبنانی النشره در سوریه از سفر "علی حیدر" وزیر آشتی ملی سوریه به شهر ادلب برای دیدار با بزرگان و ریش سفیدان این شهر جهت بررسی توافق با گروههای مخالف خبر می دهند.

- 20 عضو گروههای تروریستی در درگیری با ارتش سوریه در منطقه خان الشیخ در حومه دمشق کشته شدند.

- شمار زیادی از مردم سوریه با تجمع در میدان "یوسف العظمه" در دمشق با تاکید بر ارزشهای ملی و میهنی سوریه، حمایت خود را "بشار اسد" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز داشتند.

کد N286422

وبگردی