آفتاب

نتایج غیر رسمی انتخابات عراق/ائتلاف نوری المالکی با 97 کرسی اول شد

نتایج غیر رسمی انتخابات عراق/ائتلاف نوری المالکی با 97 کرسی اول شد

یک رسانه عراقی از اعلام نتایج غیررسمی انتخابات پارلمانی اخیر خبر داد که بر اساس آن، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی، 97 کرسی را پس از شمارش 91 درصد آرای عمومی و خاص به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، بر اساس نتایج غیر رسمی انتخابات عراق، ائتلاف دولت قانون با 97 کرسی در رتبه نخست قرار گرفته و پس از آن، ائتلاف المواطن رهبری سید عمار حکیم با 33 کرسی و ائتلاف الاحرار به رهبری جریان صدر با 28 کرسی در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

پایگاه المسله تعداد کرسی های پارلمانی را که فهرستهای انتخاباتی پس از شمارش 91 درصد آرا کسب کرده اند ، با توجه به آمار سازمانهای ویژه نظارت بر انتخابات منتشر کرده که با آمار نمایندگان گروههای سیاسی مطابقت دارد.

آمار ارائه شده تا امروز شنبه به این اشاره می کند که ائتلاف دولت قانون با کسب 97 کرسی در رتبه نخست، ائتلاف المواطن با 33 کرسی در رتبه دوم، ائتلاف الاحرار جریان صدر با 28 کرسی در رتبه سوم قرار ارند و ائتلاف متحدون به رهبری اسامه النجیفی از مهمترین تشکلهای اهل سنت با 23 کرسی، ائتلاف الوطنیه ایاد علاوی با کسب 21 کرسی، حزب دموکرات کردستان با 20 کرسی و اتحادیه میهنی کردستان با 18 کرسی در رده های بعدی قرار دارند.

همچنین فهرست العربیه با 10 کرسی، جنبش تغییر(گوران) کردستان با 8 کرسی، جریان الاصلاح با شش کرسی، الفضیله با 5 کرسی، دیالی هویتنا با 5 کرسی، ائتلاف مدنی دموکراتیک با 3 کرسی، فهرستهای ترکمانهای کرکوک با 4 کرسی، الصادقون با 3 کرسی، جماعت اسلامی کردستان و ائتلاف العراق با دو کرسی و البناء و العداله با یک کرسی و البدیل المدنی المستقل با یک کرسی و قلعه تکریت با یک کرسی در رده های بعدی قرار دارند.
 

کد N286407

وبگردی