آفتاب

بیانیه سازمان بسیج عشایری به مناسبت روز بسیج عشایر

بیانیه سازمان بسیج عشایری به مناسبت روز بسیج عشایر

سازمان بسیج عشایری کشور با صدور بیانیه‌ای، 29 اردیبهشت ماه - روز بسیج عشایر - را گرامی داشت.

به گزاش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«اوراق تاریخ ایران سرافراز، مشحون از تحرکات ایلی و عشایری است که وفاداری آنها را به اسلام، قرآن و میهن عزیزمان نشان می­ دهد. (مقام معظم رهبری)

29 اردیبهشت، تداعی‌کننده میثاق جاودانه عشایر با انقلاب و آرمان­‌های امام راحل و یادآور دیدار تاریخی عشایر کشور با بنیان­گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 می­‌باشد که این روز در سازمان بسیج مستضعفین به نام روز بسیج عشایری نامگذاری گردیده است.

عشایر غیور، انقلابی، ولایت­مدار، جان برکف و همیشه در صحنه بار دیگر با اتکا بر قدرت لایزال الهی و تبعیت از آرمان­‌های بلند انقلاب اسلامی و بنیان­‌های عظیم فکری امام خمینی کبیر (ره) و تجدید میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام می‌­دارد.

بدون تردید، اگر تاریخ هر کدام از ایلات و قبایل و طوایف عشایری را ورق بزنیم، حکایت بسیاری از فداکاری­‌ها، ایثارگری­‌ها و مجاهدت­‌های به یاد ماندنی آنها را مشاهده می‌کنیم. تاریخ به ما یادآور شده است که بهترین مدافعین در همه دوران­‌ها عشایر و مرزداران شجاع و مومن ما بوده است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: ملت قدر شناس ایران و حافظه تاریخی انقلاب اسلامی، حماسه ­های مرزداران غیور خود را از یاد نخواهد برد.

عشایر با کلمه مقاومت، تحمل و طاقت از قرنها پیش آشنا و مأنوس بوده‌اند، حال که به فرمان مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی سرلوحه برنامه­‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و تمامی ارگان­‌ها و دستگاه­‌های اجرایی کشور موظف به اجرای این فرمان هستند عشایر غیور در نوک پیکان اجرای این مهم قرار دارند و خالصانه دولت را در دستیابی به این مهم همراهی می­‌نمایند جامعه عشایری که بالقوه، جامع‌ه­ای مولد و اقتصادی و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است انتظار دارد دولت جمهوری اسلامی ایران سهم عشایر را از اعتبارات صندوق توسعه ملی مشخص نماید و نسبت به ارائه تسهیلات خدمات­ دهی و سازندگی در جامعه عشایر بیش از پیش تلاش نماید تا اقتصاد این جامعه خدوم و زحمتکش شکوفاتر و پر­ثمرتر گردد و عشایر بتوانند با همت و تلاش مضاعف در اجرای فرمان ولی‌فقیه­‌شان در امر تولید لبیک‌گوی باشند.

عشایر در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله فراورده‌­های دامی، کشاورزی، زنبور­داری، صنایع دستی و... نقشی بسیار مهمی دارند و در عین حال مردمانی کم‌توقع، پرکار و سختکوش هستند که با کمترین بار مالی برای دولت به امر تولید مبادرت می­‌ورزند و بسیج عشایری نیز به وظایف ذاتی خود با صلابت و روحیه مضاعف خدمتگزار عشایر عزیز می­‌باشد.

رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال جدید باز هم چراغ راه را برای امت اسلامی ایران روشن ساخت و بی‌شک این راه چیزی جز سعادت و سربلندی ملت ایران را در پیش نخواهد داشت.

سازمان بسیج جامعه عشایری کشور همگام با کلیه اقشار و اقوام مختلف کشور برای تحقق خواسته به حق مولا و مقتدایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با عزمی راسخ و استوار جهت حمایت، هدایت و همکاری با کارآفرینان و مبتکران جامعه عشایر در جبهه اقتصادی اعلام آمادگی نموده و مطمئنا صعب‌العبوری، پراکندگی و دوری جامعه عشایر هیچ تاثیری در عملکرد و عزم راسخ سربازان و بسیجیان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در خدمت‌رسانی به مردمان خدوم و زحمتکش جامعه عشایر نخواهد گذاشت.»

انتهای پیام

کد N286374

وبگردی