آفتاب

عمان درباره ویروس کرونا اعلام خطر کرد

عمان درباره ویروس کرونا اعلام خطر کرد

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت عمان در بیانیه ای با اشاره به هشدارهای سازمان بهداشت جهانی در خصوص بیماری های واگیردار و از جمله ویروس ˈ کرونا ˈ به گروه های آسییب پذیر در خصوص این ویروس هشدار داد و توصیه کرد در صورت امکان حج عمره را به تاخیر بیندازند .

به گزارش پایگاه خبری ˈ الشبیبه ˈ عمان ، وزارت بهداشت عمان تاکید کرد: موارد جدیدی از ابتلا به این ویروس در عمان گزارش نشده است اما مردم باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند .

وزارت بهداشت عمان در ادامه بر ضرورت به کار گیری رسانه های برای اطلاع رسانی در خصوص این ویروس به مردم تاکید کرد.

این وزارتخانه در پایان به افراد بالای 65 سال ، دیابتی ها ، بیماران قلبی ، بیمارانی که مشکل دستگاه تنفسی دارند ، زنان باردار و کودکان زیر 12 سال توصیه کرده است بیشتر مراقب سلامتی خود و همچنین ارتباط با دیگران و رعایت بهداشت باشند و به آن ها توصیه کرده است در صورت امکان حج عمره خود را به تاخیر اندازند .

در حال حاضر درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد و واکسنی نیز برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن، تولید نشده است .

این خانواده ویروسی اولین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می گردد و از ویژگی آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها است .

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است ، اما از علایم اصلی این بیماری تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد . در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال ، نارسایی حاد تنفسی ، اختلالات انعقادی ، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است .

کارشناسان توصیه می کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس بهتر است دستها را چندین بار در طول روز با آب و صابون شست، به چشم ها، بینی و دهان دست نزد و از تماس نزدیک با افراد مبتلا خودداری کرد و در صورت ابتلا ، بیمار بهتر است در خانه بماند، از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کند و هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را بگیرد.

ویروس کرونا یا ˈمرسˈ گونه ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس ˈسارسˈ محسوب می شود که در سال 2003 در آسیا شیوع یافت و هشت هزار و 273 نفر را مبتلا کرد و غربستان اصلی ترین مرکز شیوع و گسترش آن است.

خاورم **2041**1010
کد N286364

وبگردی