آفتاب
خانجانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تندروها سازمان یافته هستند نه خودسر/ رییس جمهور بر برخورد با تندروها تاکید کند

تندروها سازمان یافته هستند نه خودسر/ رییس جمهور بر برخورد با تندروها تاکید کند

برخی از جریان‌های اقتدارگرا با نام و نشان سازمانی نمی‌توانند کار کنند و منویات خود را از طریق این افراد و با تنش آفرینی به اجرا می‌گذارند.

سخنگوی وزارت کشور دولت اصلاحات خطاب به رییس جمهور گفت:در جلساتی که بین روسای قوا برگزار می‌شود رییس جمهور باید بر برخورد با افرادی که خارج از مبادی قانونی رفتار می کنند. تاکید کند.

جهانبخش خانجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به لغو سخنرانی سید حسن خمینی و عدم همراهی و هماهنگی برای سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد آیت‌الله طاهری اصفهانی اظهار کرد: اعتقاد ندارم این‌ها خود سر هستند. در سال‌های ۷۷ و ۷۸ تلقی می‌شد كه این افراد خودسر هستند اما این‌ها چه در دولت خاتمی و چه در دولت روحانی از مجرای قوی سیاسی، اجتماعی تغذیه می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از جریان‌های اقتدارگرا با نام و نشان سازمانی نمی‌توانند کار کنند و منویات خود را از طریق این افراد و با تنش آفرینی به اجرا می‌گذارند و به همین منظور رییس جمهور می‌خواهد احزاب، گروه‌ها و جریان‌های شناسنامه‌دار که منتقد دولت هستند نقد کنند.

سخنگوی وزارت کشور دولت اصلاحات عدم برخورد با تندرو‌ها را موجب خدشه‌دار شدن چهره نظام دانست و تصریح کرد: اینکه هیچ مرجعی به اقدامات این‌ها رسیدگی نمی‌کند جای سئوال دارد و از دستگاه قضایی انتظار داریم با آن‌ها برخورد کند.

وی با اشاره به همایش‌ها و تجمع‌های بدون مجوز از سوی این تندرو‌ها ابراز کرد: این گروه خود را نیازمند دریافت مجوز نمی‌دانند و با استفاده از عناوین ارزشی و دینی خود را دلسوز نظام می‌نامند در حالی که مقام معظم رهبری، رییس جمهور و سایر قوا با اجرای قانون اساسی از کشور مراقبت می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به دولتمردان گفت: دولت باید برای شناخت این جریان اقتدارگرا که تنها به داشتن همهٔ قدرت می‌اندیشند، استراتژی ثابتی داشته باشد و در جلساتی که بین روسای قوا برگزار می‌شود باید رییس جمهور بر لزوم برخورد با افرادی که خارج از مبادی قانونی رفتار می کنند، تاکید کند.

کد N286310

وبگردی