آفتاب

تشریح محور مذاکرات "مودی"در سفر به اسلام آباد/ تسلط دوباره ارتش بر اوضاع سیاسی پاکستان

تشریح محور مذاکرات "مودی"در سفر به اسلام آباد/ تسلط دوباره ارتش بر اوضاع سیاسی پاکستان

تشریح محور مذاکرات "مودی" در سفر به اسلام آباد، تسلط دوباره ارتش بر اوضاع سیاسی پاکستان و اقدام اسلام آباد برای احیای روند صلح با طالبان از جمله تحولات مهم پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس تریبون، در پی پیروزی قاطع "نارندرا مودی" در انتخابات پارلمانی هند، نواز شریف نخست وزیر پاکستان از وی برای سفر به اسلام آباد با هدف گسترش روابط دهلی نو و اسلام آباد و همچنین گفتگو درباره موضوع کشمیر دعوت کرد.

روزنامه داون نیز در گزارشی از افزایش قدرت ارتش و نهادهای نظامی و تسلط آنها بر اوضاع سیاسی پاکستان با وجود تلاش برخی جریانهای قدرت در این کشور برای به حاشیه کشاندن نقش ارتش خبر داد.

چوهدری نثار علی وزیر کشور پاکستان با اشاره به حرکت تازه اسلام آباد برای احیای روند صلح با تحریک طالبان از حصول پیشرفت در این زمینه و آغاز دور جدید مذاکرات در روزهای آتی خبر داد.

سرنوشت زندانیان غیرنظامی و همچنین اوضاع امنیتی پاکستان از جمله محور گفتگوها در دور بعدی مذاکرات است که پیشتر به خاطر قتل 23 مرزبان پاکستانی که در ژوئن سال 2010 ربوده شده بودند متوقف شده بود.

رسانه های پاکستانی همچنین با اشاره به کشته شدن هفت فرد دیگر به خاطر تداوم خشکسالی و قحطی در ایالت سند پاکستان و سوء تغدیه و بیماریهای ناشی از آن در دو روز گذشته در عین حال گزارش دادند که هنوز 43 کودک دیگر مبتلا به سوء تغذیه در این بیمارستان بستری و تحت درمان بوده و دو کودک نیز به دلیل شدت بیماری به بیمارستانی در کراچی منتقل شدند.

کد N286252

وبگردی