آفتاب

دولت اسپانیا بمب گذاری های کنیا را محکوم کرد

دولت اسپانیا بمب گذاری های کنیا را محکوم کرد

مادرید- ایرنا- دولت اسپانیا امروز (شنبه) دو بمب گذاری علیه شهروندان غیرنظامی در بازار نایروبی پایتخت کنیا را که به کشته شدن 10 نفر و مجروح شدن 70 تن دیگر انجامید، محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، دولت اسپانیا با انتشار بیانیه ای، تاسف و تاثر خود به دلیل این فاجعه را به دولت و خانواده قربانیان و ملت کنیا ابراز کرد و خواهان بهبودی هرچه زودتر مجروحان شد.

اسپانیا همچنین در این بیانیه، بر تعهد دولت و ملت اسپانیا در مقابله با تروریسم تاکید کرده و هرگونه افراط گرایی با ریشه های مذهبی یا سیاسی را محکوم کرد.

دولت اسپانیا افزود: عوامل این بمب گذاری ها و دیگر بمب گذاری ها نباید بدون مجازات بمانند و در این زمینه، همکاری ها برای مبارزه با تروریسم بسیار مهم هستند و کنیا می تواند به تلاش و کوشش اسپانیا در این زمینه تکیه کند.

بنابر این گزارش، دو انفجار تقریبا همزمان در ساعت 14 و 30 دقیقه روز جمعه در بازار مشهور ˈگیکومباˈ یکی از بزرگترین بازارهای شهر که نزدیک به مرکز مالی و اداری شهر است، پایتخت را لرزاندند و موجب کشته شدن دست کم 10 نفر و مجروح شدن 70 نفر دیگر شدند.

پس از وقوع این حمله، پلیس کنیا اعلام کرد که یک فرد مظنون را دستگیر کرده و هرچند که جزئیات بیشتری در مورد تحقیقات فاش نشده، به نظر می رسد که یک بمب گذاری دیگر از سوی اعضای شبه نظامیان افراطی ˈالشبابˈ باشد.

اروپام **1234** 1337
کد N286245

وبگردی