آفتاب

پیشنهاد ایران برای تشکیل اتحادیه علمای مقاومت با استقبال مواجه شد

پیشنهاد ایران برای تشکیل اتحادیه علمای مقاومت با استقبال مواجه شد

کوالالامپور - ایرنا - دو پیشنهاد ایران برای تشکیل اتحادیه علمای مقاومت و دفاع از اقصی و بیت المقدس و تاسیس جماعت دارالتقریب در مالزی با استقبال شرکت کنندگان در اجلاس بین المللی آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم مواجه شد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین تبرائیان معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به نمایندگی از آیت الله محسن اراکی دبیر کل این مجمع در اجلاس بین المللی آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم در شهر ˈشاه عالمˈ مرکز ایالت سلانگور مالزی شرکت کرده بود این دو پیشنهاد را روز شنبه در آیین گشایش این اجلاس ارایه کرد.

تبرائیان به دعوت عبدالغنی شمس الدین رییس مجمع العلماء مالزی در این اجلاس شرکت کرده است.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: دو پیشنهاد ایران با توجه به استقبال شرکت کنندگان قرار است در بیانیه پایانی اجلاس نیز آورده شود.

تبرائیان گفت که پس از پیروی انقلاب اسلامی در ایران مساله فلسطین با تاکیدات حضرت امام (ره) در اولویت سیاست خارجی و رسانه ای جمهوری اسلامی قرار گرفت و مقام معظم رهبری نیز در مناسبت های مختلف براین مساله تاکید کرده اند.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت که در فیلم کوتاهی که در آیین گشایش این اجلاس نیز به نمایش درآمد ضمن پخش سخنانی از مقام معظم رهبری، تاکید ایشان بر تلاش وافر مسلمانان در جهت آزادی قدس آورده شد.

وی در ادامه به سخنان خود در آیین گشایش این اجلاس اشاره کرد و گفت که تقریب مذاهب اسلامی و وحدت امت محور اصلی این سخنان بود و طی آن بر لزوم وحدت امت تاکید شد.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قرار است روز یکشنبه و در دومین روز از این اجلاس نیز طی سخنانی به تفصیل به مساله فلسطین و قدس بپردازد.

این اجلاس دو روزه را شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی (ماپیم) با همکاری چند ارگان اسلامی دیگر برگزار می کند.

در این اجلاس اندیشمندان، علماء و نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله ایران، مالزی، اندونزی، قطر، سوریه و مصر شرکت دارند.

آساق**د.م**1611
کد N286240

وبگردی