آفتاب

کی یف بهای گاز به روسیه را پرداخت می کند/حملات نیروهای اوکراینی به اسلاویانسک

کی یف بهای گاز به روسیه را پرداخت می کند/حملات نیروهای اوکراینی به اسلاویانسک

آمادگی کی یف برای پرداخت بهای گاز به روسیه، حملات نیروهای اوکراینی به شهر اسلاویانسک و سوء قصد به جان رهبر حزب کمونیست اوکراین از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، آندری دیشیتسا وزیر خارجه دولت موقت اوکراین از آمادگی کشورش برای پرداخت بهای گاز روسیه در حد 300 دلار به ازای هر هزار متر مکعب گاز خبر داد.

رسانه های روسی همچنین با اشاره به ادامه حملات نیروهای اوکراینی به شهر جنگ زده اسلاویانسک از زمین و هوا و هدف قرار دادن مواضع شبه نظامیان طرفدار روسیه با استفاده از توپخانه گزارش دادند که نیروهای اوکراینی در حملات خود از جنگنده ها استفاده می کنند.

در همین حال ریانوستی از ادامه درگیری میان نیروهای گارد ملی اوکراین و شبه نظامیان در مرکز شهر اسلاویانسک و شینده شدن صدای انفجارهای پیاپی در این شهر خبر داد.

سازمان مرزبانی اوکراین نیز با اشاره به دستگیری استاندار خودخوانده لوهانسک در شرق این کشور توسط مرزبانی این کشور گزارش داد که والری بولوتوف هم اکنون زخمی شده و در یک مقر نظامی زندانی است.

ریانووستی همچنین از حمله به مقر نظامی محل نگهداری بولوتوف استاندار لوهانسک توسط گروهی متشکل از حدود 100 شبه نظامی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه نیز از سفر وزرای امور خارجه لهستان و سوئد لابی کنندگان اصلی مسئله اوکراین در اتحادیه اروپا برای اعلام حمایت از دولت به کی یف خبر داد.

این رسانه غربی در ادامه از سفر رادسلاو سیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان به کی یف با هدف گفتگو با آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر دولت موقت اوکراین، آندری دشچیتسا وزیر خارجه این کشور و کارل بیلت همتای سوئدی با الکساندر تورچینوف رئیس جمهوری موقت درباره برگزاری انتخابات اوکراین در بیست و پنجم ماه مه (4 خرداد ماه) و بحران شرق اوکراین خبر داد.

ویاچسلاو پونوماریف شهردار شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین و از فرماندهان شبه نظامیان طرفدار روسیه نیز از کشته یا زخمی شدن 650 نیروی اوکراینی در جریان حملات نیروهای اوکراینی به مواضع شبه نظامیان از دوم تا 12 ماه مه خبر داد که از این تعداد 285 نفر از اعضای جنبش افراط گرای جناح راست هستند.

رسانه های روسی همچنین از سوء قصد به جان رهبر حزب کمونیست اوکراین در حمله افراد ناشناس به خودرو حامل پیوتر سیموننکو و پرتاب بطری آتش زا به داخل خودرو وی خبر دادند.

کد N286200

وبگردی