آفتاب

معاون وزیر خارجه سوریه: موضع غرب درباره دموکراسی مضحک است

معاون وزیر خارجه سوریه: موضع غرب درباره دموکراسی مضحک است

معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهار کرد که مواضع آمریکا و حامیانش در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه و بسته تدابیر اصلاحاتی که دولت سوریه برای تحکیم دموکراسی و حقوق بشر و حاکمیت قانون و آزادی در سوریه اتخاذ کرده‌اند، نشانگر نفاق و گزینشی عمل کردن برخی کشورهای غربی در قبال دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی عنوان داشت: هر کس که علیه انتخابات ریاست جمهوری سوریه توطئه چینی کند علیه دموکراسی، تعددگرایی سیاسی و آزادی بیان در سوریه توطئه چیده است.

وی عنوان داشت: هر کس که برای ایجاد خلأ در رهبری سوریه تلاش کند برای نابود کردن این کشور و تبدیل آن به یک لقمه چرب و نرم برای تروریست‌ها و هزاران گردان تروریستی که کودکان سوریه و آینده آن را هدف قرار داده‌اند، عمل می‌کند.

این مقام سوری عنوان داشت: دولت‌های غربی همواره این گونه عمل می‌کنند و با ارزش‌های استعمار و سیاست‌های دوگانه و با فساد رهبران خود تعامل با نظام‌هایی که منافع آن‌ها و منافع اسرائیل را محقق می‌سازند، ترجیح می‌دهند.

فیصل مقداد تصریح کرد: آمریکا و حامیان غربی آن تمام ارزش‌هایی که می‌گویند ارزش‌های جهانی است به اموری مضحک تبدیل کرده و خود را نیز مضحکه قرار داده‌اند.

وی افزود: تصمیم مضحک دولت فرانسه برای ممانعت از مشارکت سوری‌ها در انتخابات ریاست جمهوری با حقوق بشر مغایرت دارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: حماقت غربی‌ها و آمریکا و نظام‌های عربی مزدور آن‌ها به حد رسوایی رسیده است چرا که آن‌ها از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و علت این حمایت‌ها این است که سوریه آخرین پایگاه ملی است که به مسائل کشورهای عربی به ویژه مساله فلسطین پایبند است.

انتهای پیام

کد N286175

وبگردی