آفتاب

درخواست چین برای سرکوب اعتراضات در ویتنام

درخواست چین برای سرکوب اعتراضات در ویتنام

وزیر امنیت عمومی چین امروز (شنبه) به ویتنام تاکید کرد تا اقدامات شدیدتر و سخت‌تری را برای ریشه‌کنی خشونت‌های ضد چینی و مجازات آشوبگران در پی حملات مرگبار در چند روز گذشته انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ویتنام اعلام کرد که در جریان ناآرامی‌های اخیر در این کشور دست‌کم دو تن کشته شدند، اما یک پزشک در بیمارستانی در محل وقوع درگیری‌ها می‌گوید که تعداد کشته‌ها 21 تن و زخمی‌ها دست‌کم 100 تن هستند.

وزیر امنیت عمومی چین نیز در تماسی تلفنی با همتای ویتنامی‌اش گفت: دولت هانوی باید مسئول این حملات خشونت‌بار علیه کارخانجات چینی و کارمندان آن‌ها باشد. ما به شدیدترین شکل ممکن ناکامی دولت ویتنام را در واکنش و پاسخ به این خشونت‌ها و شکست در سرکوب و توقف آن‌ها محکوم می‌کنیم.

هزاران تن از ویتنامی‌ها مخالف استقرار چینی‌ها در سکوی نفتی در دریای چین جنوبی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه علیه کارخانجات و کارمندان چینی در "پارک صنعت سنگاپور" در ویتنام دست به اعتراضات خشونت بار زده و یک کارخانه را به آتش کشیدند.

در همین حال، وزارت امور خارجه چین به اتباع این کشور تاکید کرد که از سفرهای غیرضروری به ویتنام اجتناب کرده و به اتباع چینی در ویتنام نیز هشدار داد تا از محل سکونت خود خارج نشوند.

وزیر امنیت عمومی ویتنام نیز به همتای چینی‌اش اطمینان داد که تعداد زیادی پلیس برای برقراری آرامش و امنیت مسقر شده و مظنونان نیز دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

کد N286055

وبگردی