آفتاب

دسایی: آرژانتین شانس نخست قهرمانی است/ بلژیک شگفتی ساز می‌شود

دسایی: آرژانتین شانس نخست قهرمانی است/ بلژیک شگفتی ساز می‌شود

مدافع سابق تیم ملی فرانسه، آرژانتین را بخت نخست قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل عنوان کرد و گفت: این تیم چه با درخشش مسی و چه بدون درخشش مسی می‌تواند عنوان قهرمانی را در برزیل کسب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جام جهانی 2014 برزیل کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند.

مارسل د‌سایی، مدافع غنایی الاصل سابق تیم ملی فرانسه در جام جهانی 1998 درباره جام جهانی 2014 گفت: من فکر می‌کنم آرژانتین شانس نخست قهرمانی در برزیل است. به نظر من قهرمانی آرژانتین به هیچ وجه به مسی بستگی ندارد، چه مسی در اوج باشد و چه نباشد آرژانتین شانس نخست قهرمانی در جام جهانی است. آنها فوتبال گروهی بسیار خوبی را به نمایش می‌گذراند و در جام جهانی خواهید دید که مسی بازیکن اصلی آنها نیست.

مدافع سابق تیم ملی فرانسه که توانست به همراه این تیم در جام جهانی 1998 به قهرمانی برسد، در ادامه گفت: در جام جهانی همیشه بازی نخست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر آن شرایط آب و هوایی در برزیل ممکن است باعث شود تا تیم‌ها در روز نخست ناهماهنگ باشند.

دسایی درباره تیم ملی انگلیس در جام جهانی گفت: آنها بازیکنی ندارند که بتواند به تنهایی سرنوشت یک مسابقه را تغییر دهد. من فکر نمی‌کنم انگلیس جام جهانی موفقی داشته باشد. شاید خیلی‌ها درباره وین رونی صحبت کنند، اما او در جام جهانی 2010 چه کرد؟ رونی در جام جهانی آفریقای جنوبی به هیچ وجه موفق نبود، در حالی که خیلی‌ها از او انتظار موفقیت داشتند. البته نباید فراموش کنیم که آنها بازیکنان جوان و خوبی در تیم‌شان دارند و در سال‌های آینده می‌توانند پیشرفت کنند. فکر نمی‌کنم انگلیس بتواند به مرحله پایانی جام برسد. به نظر من پتانسیل تیم ملی بلژیک بالاتر از انگلیس است و حتی می‌تواند به فینال هم برسد. به نظر من بلژیک می‌تواند شگفتی ساز جام جهانی شود.

دسایی که سابقه دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به همراه مارسی و میلان در کارنامه خود دارد، در پایان درباره شاگردان دیدیه دشان، گفت: تنها مشکل فرانسه این است که آنها بازی گروهی خوبی نمی‌توانند انجام دهند. آنها تا زمانی که در خطر حذف نباشند نمی‌توانند بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارند. من انتظار ندارم فرانسه در جام جهانی به قهرمانی برسد. تنها به آنجا می رویم و امیدواریم بتوانیم بازی به بازی عملکرد خوبی داشته باشیم.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N285974

وبگردی