آفتاب

سقوط هواپیمای نظامی لائوس؛ وزیر دفاع کشته شد

سقوط هواپیمای نظامی لائوس؛ وزیر دفاع کشته شد

یک فروند هواپیمای نیروی هوایی لائوس با 20 سرنشین از جمله وزیر دفاع و دیگر مقام‌های ارشد این کشور امروز (شنبه) سقوط کرد که طبق گفته شاهدان، وزیر دفاع در میان کشته‌شدگان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، این هواپیما اوایل امروز صبح از وین‌تیان، پایتخت لائوس به پرواز درآمد و حدود 470 کیلومتر دورتر در استان شیانکونگ، واقع در شمال شرق این کشور سقوط کرد.

یک مقام در وزارت دفاع لائوس اعلام کرد که این سانحه تعدادی تلفات داشته است که وزیر دفاع لائوس نیز در میان کشته‌شدگان است.

دوآنگچای فیچیت، وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر و چند تن از مقام‌های عالی‌رتبه لائوس از جمله فرماندار وین‌تیان سوار بر این هواپیما بودند. آن‌ها برای شرکت در یک مراسم رسمی به وزارت دفاع می‌رفتند.

هنوز هیچ بیانیه رسمی از جانب مقام‌های لائوس درباره این سانحه صادر نشده است اما یک مقام در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که از مجموع سرنشینان این هواپیما تنها سه تن جان سالم به در برده‌اند.

در اکتبر سال گذشته میلادی یک فروند هواپیمای دیگر از خطوط هوایی لائوس در جریان طوفانی شدید سقوط کرد و باعث کشته شدن 49 تن شد.

انتهای پیام

کد N285913

وبگردی