آفتاب
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ریشه اصلی جرم بیشتر زندانیان، مسائل اقتصادی است

ریشه اصلی جرم بیشتر زندانیان، مسائل اقتصادی است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات خوبی توسط انجمن حمایت از زندانیان کرمان انجام شده و باید از فرصت های بسیار خوب اقتصادی استان نیز در این زمینه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" در جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان کرمان اظهار کرد: ارائه اقدامات و خدمات در زمینه رفع مشکلات مردم جزو آموزه های دینی و رفتارهای دیرینه در بستر جامعه ماست که به برکت انقلاب اسلامی این نگاه تقویت شده و توانسته تاثیرگذار باشد.

وی افزود: طبق پژوهشی که در سه سال گذشته انجام دادیم مشخص شد ریشه اصلی جرم تعدادی زیادی از زندانیان کشور ما مربوط به مسائل اقتصادی از جمله عدم اشتغال، مشکلات معیشت و ... است.

پورابراهیمی با بیان اینکه یکی از اقدامات در انجمن حمایت از زندانیان بحث پیشگیری است، تصریح کرد: این موضوع مانند حوزه بهداشت و درمان جواب می دهد و اقدامات خوبی در این زمینه در استان در حال انجام است که در بحث جرائم می تواند موثر باشد و منابع فرهنگی و سایر دستگاه های متولی پیشگیری باید در این زمینه فعال تر عمل کنند.

وی بیان کرد: رویکرد حمایت از زندانیان باید رویکرد حمایت از تقلیل زندانیان باشد و هر کشوری میزان جرم و جرائم آن کمتر باشد، از سلامت بیشتری برخوردار است و قوه قضائیه در سال های اخیر به خوبی به این سمت حرکت کرده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و با نگاه حمایتی دستگاه ها این کار می تواند تکمیل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آسیب های حوزه جرائم، مدارس است که بعضا به دانشگاه و جامعه منتقل می شود و در این راستا باید مدارس بیشتر مصون سازی شوند.

وی افزود: معرفی نخبگان به دانش آموزان برای الگوسازی برای دیگران موثر بوده و این الگوسازی به کاهش جرائم کمک می کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: اقدامات خوبی توسط انجمن حمایت از زندانیان کرمان انجام شده و باید از فرصت های بسیار خوب اقتصادی استان نیز در این زمینه استفاده شود.

وی بیان کرد: انجمن باید به فعالیت های اقتصادی ورود کند تا درآمد مستقلی داشته باشد زیرا فعالیت به صورت داوطلبانه شاید همیشه تداوم نداشته باشد.

نایب رییس کیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما آماده همکاری در حوزه مسائل اقتصادی در استان برای فعالیت انجمن حمایت از زندانیان هستیم و در زمینه یاری جستن از تهران نیز تلاش می کنیم تا به صورت مستمر درآمدی برای انجمن کرمان ایجاد شود.

وی در پایان اظهار کرد: ظرفیت توسعه اقتصادی استان کرمان بسیار بالاست و اقداماتی که تاکنون در حوزه معادن استان انجام شده تنها 10 درصد ظرفیت استان است و بیش از اینها می توانیم کار کنیم.

انتهای پیام

کد N285910

وبگردی