آفتاب

شهردار اسلاویانسک: 650 نیروی اوکراینی در زدوخوردها کشته یا مجروح شده اند

شهردار اسلاویانسک: 650 نیروی اوکراینی در زدوخوردها کشته یا مجروح شده اند

مسکو - ایرنا- شهردار شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین و از فرماندهان شبه نظامیان طرفدار روسیه، از کشته یا مجروح شدن 650 نیروی اوکراینی در زد و خوردهای اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ˈویاچسلاو پونوماریفˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای اوکراینی در جریان حملات خود به مواضع شبه نظامیان متحمل تلفات بسیار سنگین شده اند.

وی افزود: فقط در 10 روز نبرد از دوم تا دوازدهم ماه می جاری در مجموع 650 نیروی اوکراینی کشته یا مجروح شده اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 285 نفر از اعضای جنبش افراط گرای ˈجناح راستˈ هستند که در قالب گارد ملی اوکراین در حملات شرکت کرده اند.

پونوماریف همچنین از کشته یا مجروح شدن 120 مزدور اوکراینی و 70 مزدور خارجی و 90 مامور سازمان امنیت اوکراین در زد و خورد با نیروهای شبه نظامی خبر داد.

شهردار اسلاویانسک مدعی شد که تلفات شبه نظامیان در این مدت هشت کشته و سه مجروح بوده است.

پونوماریف هفته گذشته تا روز پنجشنبه به نیروهای اوکراینی مهلت داده بود مناطق دونتسک را ترک کنند و تهدید کرده بود پس از این تاریخ شبه نظامیان عملیات نظامی خود علیه نیروهای اوکراینی را آغاز می کنند.

نیروهای اوکراینی از روز 15 ماه آوریل گذشته حملات خود به مناطق مختلف دونتسک را آغاز کرده اند و در این عملیات شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک کانون درگیریهای دو طرف بوده و بیش از بقیه آسیب دیده است.

اروپام/2242**۵۱۸** 1337
کد N285854

وبگردی