آفتاب

انگلیس سطح نمایندگی ائتلاف مخالفان سوریه را افزایش داد

انگلیس سطح نمایندگی ائتلاف مخالفان سوریه را افزایش داد

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که دولت انگلیس تصمیم گرفته است سطح نمایندگی دفتر ائتلاف مخالفان سوریه را بالا برده و آن را به درجه یک هیأت برساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الوفد، "فرح دخل الله"، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در سخنانی اظهار داشت: ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرده است که سطح نمایندگی دفتر ائتلاف مخالفان سوری را به یک هیأت برساند.

وی در ادامه افزود: تغییر در این وضعیت بیانگر تعهد کامل ما نسبت به ائتلاف مخالفان سوریه بوده و نشانگر تلاش‌های انگلیس است تا سوریه به یک کشور دموکراتیک تبدیل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اظهار داشت: با این اقدام جایگاه این ائتلاف تحکیم بخشیده می‌شود و به رئیس این هیأت در ایفای نقش خود یاری می‌شود و ما با این اقدام خود نشان دادیم که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را نماینده مشروع ملت سوریه نمی‌دانیم.

وی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری در سوریه مدعی شد: همانطور که بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب موضع خود را در قبال انتخابات سوریه اعلام کرده و آن را رد کرده بودند، ما نیز طرح یک‌جانبه اسد برای برگزاری انتخابات را نمی‌پذیریم.

فرح دخل الله با این ادعا که انتخابات سوریه "مشروعیت ندارد"، افزود: چطور ممکن است که با وجود درگیری‌های شدید داخلی و هم‌چنین میلیون‌ها آواره‌ی سوری در خارج از کشور انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام

کد N285804

وبگردی