آفتاب

چنی: کلینتون صراحتا مسوولیت شکست در جریان حمله بنغازی را پذیرفت

چنی: کلینتون صراحتا مسوولیت شکست در جریان حمله بنغازی را پذیرفت

معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: هیلاری کلینتون به وضوح مسوولیت شکست وزارت خارجه را در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیک چنی، معاون پیشین رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: گمان می‌کنم که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا مسوولیت آنچه که این وزارتخانه انجام داده و یا انجام نداده، پذیرفته است.

وی افزود: از نظر من این موضوع حساسی است اما قطعاً‌ حرف‌های دیگری نیز در این باره وجود دارد و سخت می‌توان گفت که این آخرین حرف‌ها درباره حمله 11 سپتامبر سال 2012 به کنسولگری آمریکا در لیبی باشد.

دیک چنی تاکید کرد: جمهوری خواهان و خانواده قربانیان این حادثه کلینتون را عامل این حادثه می‌دانند چرا که نتوانسته است اقداماتی را برای حمایت از دیپلمات‌ها و کارمندان در بنغازی لیبی انجام دهد. هنوز توضیحاتی درباره این حادثه باقی مانده است که کلینتون باید درباره آن‌ها سخن بگوید. کلینتون در آن زمان وزیر امور خارجه بود و قطعاً او یکی از اولین نفرهایی بود که در واشنگتن از این موضوع مطلع شد. کلینتون، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و سایر مقام‌های دولت وی در روزهای پس از این حمله اعلام کردند که این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده نبوده و واکنش به پخش یک ویدیوی ضد مسلمانان در یوتیوب بوده است. این ادعا که بعدها ثابت شد نادرست است، این سوال را به وجود آورد که چه کسی برای اولین بار چنین سخنی را مطرح کرده است. از دیگر تعهدهایی کلینتون در آن ناکام ماند حفاظت از ساختمان‌های دیپلماتیک در شهر بندری بنغازی لیبی است.

ماه‌ها پیش از آنکه گروه شبه نظامی انصار الشریعه به این ساختمان آمریکا حمله کنند، این گروه و سایر شاخه‌های وابسته به القاعده در مرکز بنغازی رژه رفتند و در شرایطی که تا دندان مسلح بودند، تهدید کردند که در آینده برخی از شخصیت‌های آمریکایی را ترور خواهند کرد.

در جریان حمله 11 سپتامبر 2012 چهار تن از جمله کریستوفراستیونز سفیر آمریکا در بنغازی لیبی کشته شد.

انتهای پیام

کد N285538

وبگردی