آفتاب
نجابت در گفت‌وگو با ایسنا:

تردیدی در حمایت از تیم مذاکره‌کننده وجود ندارد

تردیدی در حمایت از تیم مذاکره‌کننده وجود ندارد

یک نماینده اصولگرای مجلس ضمن تاکید بر حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشورمان که از طرف کل نظام ماموریت دارد، گفت: همه باید بپذیرند فعالیت هسته‌ای ایران در چارچوب قواعد ان‌پی‌تی است.

حسین نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه از آغاز هدف تیم مذاکره‌کننده کشورمان اعتمادسازی بوده است، گفت: برای رسیدن به این هدف ما مقدار زیادی امتیاز داده‌ایم که اعتماد جلب شود اما بنا نیست که تا آخر خط اعتمادسازی کنیم.

وی با بیان اینکه باید بر روی سه مساله تحقیق و توسعه، تعداد سانتریفیوژها و جدول زمان‌بندی برای رفع تحریم‌ها پافشاری کنیم، اظهار کرد: اگر برای این سه مولفه نتوانیم تفاهم و توافقی حاصل کنیم هیچ دلیلی برای ادامه بحث وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: یکی از مسائل دیگری که آمریکایی‌ها گاهی با شیطنت آن را مطرح می‌کنند مساله موشکی ما است که آنها فکر می‌کنند بر روی آن هم می‌توانند بحث کنند در حالی که اساس مذاکرات بحث انرژی هسته‌ای بوده و ارتباطی به این موضوع ندارد. در این مقوله هم به هیچ وجه جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست این بحث‌ها را مخلوط به هم داشته باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: اساسا تصور اینکه وارد مذاکره شدیم این بود که برای دنیا ثابت کنیم اتهاماتی که غربی‌ها مطرح می‌کنند همه بیهود و واهی است و ما اساسا دنبال جنگ‌افزار هسته‌ای نیستیم.

نجابت با بیان اینکه باید پروژه روند مذاکرات یک پروژه مستقل تعریف شود، گفت: این پروژه می‌تواند آهنگ و ضوابط خاص خود را داشته باشد و ما هم مذاکرات را در چارچوب حفظ منافع خود دنبال کنیم. بالاترین حسن این کار، این است که نشان می‌دهد ما هیچ کار غیرشفاف و یا کاری که خلاف اصول جمهوری اسلامی ایران باشد در دستور کارمان نیست.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات موضوعی کاملا مستقل از سایر موضوعات کشور است، افزود: مجلس، قوه قضاییه و ... همه موظف هستیم تا کمک کنیم مشکلات حل شود اما در مقابل اگر طرف مقابل مذاکره‌کننده تصور کند که ما مسائل داخلی را با مذاکره گره زده‌ایم آن وقت زیاده‌خواهی‌ها و امتیاز گرفتن‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد. آنها باید بدانند که ما مسائل کشور را در داخل کشور حل می‌کنیم و در این شرایط طبیعتا دست تیم مذاکره‌کننده ما در غرب بازتر خواهد بود.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه حمایت از تیم مذاکره‌کننده که از طرف کل نظام ماموریت دارد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تیم مذاکره‌کننده کشور ما باید صدای همه کشور و قوا را منعکس کرده و از تمام نیروهای داخلی برای پیشبرد کار استفاده کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه یکی از اهرم‌هایی که پیش از آغاز مذاکرات کمتر از آن استفاده می‌شد توجه به مطالبات مردم و مجلس بود. ما باید این مطالبات را ساماندهی کنیم و به تیم مذاکره‌کننده مقابل‌مان که خیلی از آنها دشمن ما هستند ثابت کنیم که نمی‌توان به سادگی امتیاز داد و مردم و نظام هم این موضوع را نمی‌پذیرند.

نجابت در پایان تاکید کرد: حمایت کردن از تیم مذاکره‌کننده وظیفه همه ما است اما مهم این است که در چارچوب مذاکره کنیم و مطالبات خود را داشته باشیم و به هر حال 1+5 و دیگران باید بپذیرند که فعالیت هسته‌ای ایران در چارچوب قوانین و قواعد ان‌پی‌تی است.

انتهای پیام

کد N285412

وبگردی