آفتاب

ناآرامی در سائوپولو در آستانه جام‌جهانی

ناآرامی در سائوپولو در آستانه جام‌جهانی

معترضان در شهر سائوپائولو با آتش زدن لاستیک بزرگراه اصلی شهر را بستند. آنها به میزبانی جام‌جهانی از سوی برزیل اعتراض دارند.

معترضان در شهر سائوپائولو با آتش زدن لاستیک بزرگراه اصلی شهر را بستند. آنها به میزبانی جام‌جهانی از سوی برزیل اعتراض دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روز جمعه تعداد زیادی از شهروندان شهر سائوپائولو به خیابان‌ها ریختند و با آتش‌بازی شهر را به آشوب کشیدند. معترضان با آتش زدن لاستیک ماشین‌ها در بزرگراه اصلی سائوپائولو ترافیک سنگینی را در سطح شهر ایجاد کردند.

معترضان و شهروندان سائوپائولو با در دست داشتن بنرهایی که روی آن نوشته شده بود: "جام جهانی بدون مردم" و " دوباره همه ما به خیابان‌ها می‌آییم" اعتراض خود را به دولتمردان کشورشان نشان دادند.

کارگران، معلمان و کارکنان حمل و نقل شهری نیز در این اعتراض شهری با در دست داشتن پرچم های اعتراض‌آمیز به آنها ملحق شدند. براساس اعلام منابع رسانه‌های در برزیل، معترضان به خیابان‌ها ریخته اند چون معتقدند که برخلاف مشکلات مالی عدیده‌ای که شهروندان دارند دولتمردان برای میزبانی جام جهانی رقم های میلیارد دلاری هزینه کرده‌اند و به همین دلیل آنها به این میزبانی اعتراض دارند. مخالفان میزبانی جام‌جهانی اعتقاد دارند که هزینه های میلیارد دلاری باید برای حل مشکلات افراد فقر برزیل هزینه شود، نه برای میزبانی جام جهانی.

به گزارش ایسنا، دولت برزیل بیش از 150 میلیون دلار برای امنیت بازی‌های جام‌جهانی فوتبال در سال 2014 اختصاص داده است. بیش از 150 هزار نفر نیروهای انتظامی عمومی شامل پلیس فدرال، پلیس نظامی، ماموران آگاهی و غیر نظامی و نیروهای انتظامی ایالتی و شهرداری ها و همچنین نیروهای نظامی (ارتش، دریایی و هوایی) در برقراری امنیت عمومی و سیستم دفاعی کشوری در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال در 12 شهر محل مسابقات و دیگر نقاط حساس کشور به ویژه کنترل 11 هزار کیلومتر مرز های زمینی و 5 میلیون متر مربع مرز آبی فعالیت خواهند داشت. بودجه نیروهای مسلح برای انجام عملیات دفاعی و پیشگیرانه در جریان بازی ها با به کار گیری بیش از 21 هزار نفر نیروی نظامی (عمدتا در 12 شهر محل بازی‌ها) رقمی معادل 41 میلیون دلار تخمین زده شده است. برای سال 2014 بودجه امنیت بازی‌ها رقمی معادل 360 میلیون رئال (150 میلیون دلار) پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

کد N285353

وبگردی