آفتاب

زبان بدن اسرار شخصیتی سیسی و صباحی را فاش کرد

زبان بدن اسرار شخصیتی سیسی و صباحی را فاش کرد

روانشناسان و همچنین افراد متخصص در زمینه بررسی زبان بدن دیدارهای رسانه‌ای دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر را زیر نظر گرفته و اسرار شخصیتی این دو را فاش کردند.

روانشناسان و همچنین افراد متخصص در زمینه بررسی زبان بدن دیدارهای رسانه‌ای دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر را زیر نظر گرفته و اسرار شخصیتی این دو را فاش کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، عبدالفتاح سیسی و حمدین صباحی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر هستند که یکی فرمانده نظامی و دیگری یک مبارز انقلابی است.

دیدارهای رسانه‌ای این دو فرد نکات قدرت و جذب آن‌ها را برای روانشناسان و کارشناسان زبان بدن آشکار کرده است، به طوریکه حمدین صباحی از موعظه و سخنان زیبا برای جذب مردم استفاده می‌کند و افکار وی دارای نظم و ترتیب هستند.

اما عوامل جذاب بودن شخصیت سیسی به جنبه عاطفی وی بازمی‌گردد که گاهی از خود نشان می‌دهد و نیز به جدیتی که به دلیل ماهیت نظامی‌اش دارد.

در حالی که صباحی از مهارت‌های خود در سخنرانی استفاده می‌کند سیسی از لحن یکنواخت و روش مطرح کردن سوالات برای به کار گرفتن ذهن مردم استفاده می‌کند که این امر باعث شده پاسخ‌های سیسی مختصر باشد و صباحی پس از یک مقدمه طولانی پاسخ خود را مطرح کند.

متخصصان زبان بدن می‌گویند: حرکت دستان صباحی حکایت از این دارد که شخصیت وی بصری بوده یعنی افکار نخست در ذهنش نقش می‌بندند و بعد آن را شرح می‌دهد تا پیام خود را برساند.

در حالی که رقیبش از روش شرح سوال قبل از دادن پاسخ استفاده می‌کند که برخی بر این باور هستند که این روش نوعی گول زدن است اما تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این روش صرفاً یک روش نظامی بوده و شخص از طریق آن تلاش می‌کند تا زمینه‌ای را برای دادن پاسخ قبل از جواب دادن ایجاد کند تا پاسخ خود را به صورت کامل و فراگیر به بیننده برساند.

حمدین صباحی

تحلیلگران در خصوص برجسته‌ترین ویژگی‌های شخصیت این دو نامزد انتخابات مصر می‌گویند: صباحی شخصی است که تلاش می‌کند وجود خود را اثبات کند و از شخصیت جمال عبدالناصر، رئیس جمهور پیشین مصر الهام بگیرد که این بلندپروازی‌های وی بیش از حد لازم است.

وی همچنین تلاش دارد تا خود را ارج نهد و وی از اعتماد به نفس بیش از حد اما به دور از غرور برخوردار است.

سیسی

این در حالی است که سیسی یک شخصیت واقع‌گرا و بی‌تاب بوده که نمی‌پذیرد کسی حرف وی را قطع کند وی با زبانی مشخص و با روش یک شخص نظامی که استراتژی مشخصی دارد صحبت می‌کند و با سخنان خود هیچ‌گاه خود را به مخاطره نمی‌اندازد و مصری‌ها را ترغیب می‌کند تا برای مشارکت در طرح وی جهت آغاز نهضت در مصر همکاری داشته باشند.

انتهای پیام

کد N285344

وبگردی