آفتاب

گزارش یک شبکه آذری از پهپاد ایرانی

گزارش یک شبکه آذری از پهپاد ایرانی

شبکه تلویزیونی آینس جمهوری آذربایجان جمعه شب با پخش گزارشی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پهپاد مشابه سازی شده از هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را قدرت نمایی ایران در برابر آمریکا توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این رسانه که اخیرا مجوز فعالیت در ایران را گرفته، در حالی که گزارش تصویری خود را از مبدا تهران ارسال می‌کرد، افزود : به رغم آنکه مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که ایران قادر به همانندسازی از این مدل هواپیما نیست، ولی محققان ایرانی موفق شده‌اند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی (آر کیو 170) را که در ماه دسامبر سال 2011 به دست ایران افتاده است، مشابه سازی کنند.

گزارشگر آینس همچنین با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: ایران چندین سال است که برنامه ملی تولید هواپیمای بدون سرنشین را اجرا می‌کند. برخی از این هواپیماها توانایی پرواز تا مسافت صدها کیلومتر را دارند و مجهز به موشک های مختلف هستند.

این رسانه آذری در ادامه گزارش خود یادآور شد: چندی پیش هواپیمای بدون سرنشین ایران موفق به تصویربرداری از فراز ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس شده بود که این نیز موفقیت بزرگی برای صنایع نظامی ایران محسوب می‌شود.

شبکه تلویزیونی آینس این اقدام جمهوری اسلامی ایران را نوعی قدرت نمایی این کشور در برابر آمریکا تعبیر کرد.

انتهای پیام

کد N285300

وبگردی