آفتاب
منابع دیپلماتیک خبر دادند

دیدار مقامات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته آینده

دیدار مقامات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته آینده

منابع دیپلماتیک از برگزاری دور جدید دیدارهای مقامات ایران و آژانس در جهت حل موضوع هسته‌ای ایران در هفته آینده خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع دیپلماتیک روز جمعه اعلام کردند: انتظار می‌رود اوایل هفته‌ آینده مقامات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تحقیقات بیشتر درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کنند.

این منابع دیپلماتیک در ادامه اضافه کردند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران تمایل دارند که در روزهای آینده بار دیگر ملاقاتی با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند درباره درخواست آژانس مبنی بر کسب اطلاعات بیشتر درباره چاشنی‌های انفجاری و کاربرد آنها در سلاح‌های متعارف گفت‌وگو کنند.

به نوشته این خبرگزاری، این دیدار می‌تواند فرصتی برای پیشرفت درباره مسائل کلیدی در گزارش آژانس باشد و می‌تواند برای جلسه شورای حکام نیز اهمیت فراوانی به همراه داشته باشد که این جلسه در اوایل ماه ژوئن برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته خبرگزاری شینهوا گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده گزارش محرمانه‌ای را به اعضای خود درباره اجرای اقدامات 7 گانه از سوی ایران ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N285298

وبگردی