آفتاب
بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا:

صلابت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قابل تقدیر است/بازنده به نتیجه نرسیدن مذاکرات، آمریکاست

صلابت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قابل تقدیر است/بازنده به نتیجه نرسیدن مذاکرات، آمریکاست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایستادگی و صلابت تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات اخیر وین را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت که بازنده اصلی در به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا خواهد بود.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: من فکر می‌کنم با توجه به اینکه این دوره از مذاکرات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و توافقات تبدیل به یک سند لازم‌الاجرا می‌شود، تیم مذاکره کننده به خوبی وظیفه خود را در جهت دفاع از منافع ملی و چارچوب تعیین شده توسط شورای عالی امنیت ملی انجام داده است.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده کشورمان در این دور از مذاکرات نه تنها تسلیم زیاده‌خواهی‌های آمریکا نشد، بلکه با اقتدار از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کرده و این سیاست باید به عنوان یک سیاست دائمی در آینده هم ادامه داشته باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه یک مذاکرات سرنوشت‌ساز و مهم معمولا در بازه زمانی کوتاهی به ثمر نمی‌رسد، تصریح کرد: طبعا چنین مذاکراتی طولانی خواهد بود. آمریکایی‌ها هم باید بدانند اگر مذاکرات در نهایت به نتیجه نرسد، جمهوری اسلامی با اقتدار بیشتری سیاست‌های منطقی توسعه فناوری‌های هسته‌ای را در چارچوب عهدنامه ان‌پی‌تی و مقررات آژانس ادامه می‌دهد و عملا بازنده اصلی در به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا خواهد بود چرا که آمریکایی‌ها عامل اصلی به نتیجه نرسیدن این دور از مذاکرات بودند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تغییری در سیاست جمهوری اسلامی مبنی بر ادامه مذاکرات ایجاد نشده، افزود: ما همچنان معتقدیم باید با منطق قوی خود از منافع ملی‌مان در چارچوب مذاکرات دفاع کنیم و در نهایت بتوانیم حقوق ملی خود را در چارچوب مقررات بین‌المللی رسمیت ببخشیم و بدون مانع فعالیت‌های خود را در عرصه هسته‌ای ادامه دهیم.

بروجردی با اشاره به برخی انتقادهای داخلی به تیم مذاکره‌کننده، اظهار کرد: از ابتدا مشخص بود که تیم مذاکره‌کننده وظیفه اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی را دارد و مصوبات شورا هم در واقع سیاست‌های نظام است و تیم مذاکره‌کننده در همین چارچوب حرکت می‌کند. منتقدین داخلی نیز از سر نگرانی و دلواپسی از زیاده‌خواهی‌های آمریکا انتقادهایی داشتند.

وی همچنین ایستادگی و صلابت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان را قابل تقدیر و تشکر توصیف کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که پس از بازگشت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از وین، از آنها دعوت می‌شود تا در مجلس یا کمیسیون امنیت ملی درباره روند مذاکرات به نمایندگان ملت اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

کد N285294

وبگردی