آفتاب

درخواست حامیان اخوان برای تحریم انتخابات/ میزان مشارکت مصریهای مقیم خارج درانتخابات

درخواست حامیان اخوان برای تحریم انتخابات/ میزان مشارکت مصریهای مقیم خارج درانتخابات

حامیان اخوان المسلمین مصر، با برگزاری تظاهرات خواستار تحریم انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، همزمان با آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از این کشور، حامیان اخوان المسلمین شب گذشته در شهر حوش عیسی واقع در استان البحیره با برگزاری تظاهرات خواستار تحریم این انتخابات شدند که این تظاهرات با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

الجزیره نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد روز جمعه بسیاری از حامیان "محمد مرسی" رئیس جمهوری برکنار شده مصر، در دانشگاه های الازهر در قاهره و استانهای مختلف این کشور از جمله الجیزه، القلیوبیه، الاسکندریه، الدقهلیه، الغربیه، دمیاط و المنیا اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواستار تحریم انتخابات ریاست جمهوری مصر از سوی مردم این کشور شدند.

حامیان اخوان المسلمین همچنین، محاکمه عاملان اعمال خشونت علیه شرکت کنندگان در تظاهرات و آزادی زندانیانی را که در جریان تظاهرات بازداشت شدند، خواستار شدند.

نیروهای امنیتی مصر با شلیک گاز اشک آور اقدام به سرکوب این تظاهرات کردند.

همچنین یک منبع امنیتی مصر از دستگیری 23 نفر از حامیان اخوان المسلمین در جریان تظاهرات روز گذشته خبر داد.

از سوی دیگر، "بدر عبدالعاطی" سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر، اعلام کرد: طبق گزارشهای اولیه تعداد رأی دهندگان در خارج از کشور تا ساعت 22:30 روز جمعه به وقت قاهره از 145 هزار نفر تجاوز کرد.

روند رأی گیری از شهروندان مصری خارج از کشور از روز پنج شنبه آغاز شده است و انتخابات در داخل این کشور نیز روزهای پنجم و ششم خرداد برگزار می شود.

 

کد N285278

وبگردی