آفتاب
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران:

آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی باید امنیت پرواز و رفاه مسافران را بهبود بخشد

آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی باید امنیت پرواز و رفاه مسافران را بهبود بخشد

یک عضو هیات رییسه کمیسیون عمران گفت: آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی بدون شک به معنای گران شدن قیمت بلیط سفرهای داخلی است.

حمیدرضا پشنگ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: یقینا آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی تا هفته آینده به معنای گران شدن قیمت بلیط این پروازهاست.

نماینده مردم خاش افزود: ناوگان هوایی کشور با چالش‌های زیادی روبروست. نحوه سرویس‌دهی ایرلاین‌های داخلی به مسافران، امنیت پروازها و ارائه خدمات رفاهی به مسافران در سطح نامناسبی است. حوادث هوایی اخیر مزید بر علت شده است تا فکری اساسی برای ناوگان هوایی کشور شود.

وی افزود: به طور مثال باز نشدن چرخ عقب پرواز مشهد زاهدان که چندی قبل اتفاق افتاد موجب بی‌اعتمادی مردم به کیفیت پروازهای ایرلاین‌های داخلی شده است. وضعیت ناوگان هوایی کشور حتی در داخل ترمینال هوایی نیز به شکل نامناسبی است به نحوی که مسافران برای دریافت بارهایشان مجبورند چند ساعت در ترمینال هواپیما معطل شوند و یا مسافران هنگام سوار شدن بر هواپیماها گرفتار بی‌نظمی‌های داخل هواپیما برای پیدا کردن شماره صندلی خود هستند. همگی این مسائل نشان از عمیق بودن چالش ناوگان هوایی کشور دارد.

پشنگ آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی را به شرطی مفید دانست که موجب بهبود امنیت پروازها و رفاه مسافران شود.

به گفته وی، برای بهبود راندمان هوایی کشور بهتر است بخش خصوصی بیش از گذشته به خدمت گرفته شود.

نماینده مردم خاش در مجلس یادآور شد: در سفرهایی که از تهران به خاش و بالعکس انجام می‌دهم به کرات مشاهده کرده‌ام که برخی مسافران برای پرواز ایمن حتی با چند ساعت معطلی سفر خود را با پرواز ماهان انجام می‌دهند که به نسبت سایر ایرلاین‌های داخلی هواپیماهای نوتری دارند و مسافران از پرواز با این ارلاین اطمینان خاطر بیشتری دارند.

پشنگ آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: مسافران با محاسبه هزینه انجام سفر به صورت زمینی یا ریلی و یا هوایی تصمیم نهایی خود را می‌گیرند ولی بر وزارت راه و شهرسازی واجب است که از توان بخش خصوصی در جهت بهبود امنیت پروازها و مسائل رفاهی پروازها به نحوی برنامه‌ریزی کند تا مردم از انجام پرواز با ارلاین‌های داخلی اطمینان خاطر داشته باشند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون عمران در حین حال توجه به بازنشستگان، دانشجویان و بیماران را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری باید تدابیر خاصی برای مسافرانی که با آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی نخواهند توانست از این پروازها استفاده کنند فکری اساسی کنند.

انتهای پیام

کد N285216

وبگردی