آفتاب
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

ادامه حیات سازمان‌ها منوط به توانایی روابط عمومی‌ها در برقراری ارتباط صحیح با جامعه است

ادامه حیات سازمان‌ها منوط به توانایی روابط عمومی‌ها در برقراری ارتباط صحیح با جامعه است

در عصر ارتباطات و تعاملات داخلی و بین المللی، دیگر بر كسی پوشیده نیست كه عملكرد سازمان‌ها و نهادهای كوچك و بزرگ موجود در دهكده جهانی، براساس توانایی آنها در برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان و ذی نفعان سنجیده می‌شود.

متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نهمین همایش روابط عمومی الكترونیك و دومین هفته روابط عمومی جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در هتل المپیک تهران قرائت شد.

به گزارش ایلنا متن پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این شرح است:

سال 1392 شاهد اتفاق مبارك و فرخنده‌ای برای جامعه بزرگ روابط عمومی و به تبع آن، كل كشور بودیم چرا كه سال‌ها تلاش اساتید، دانشجویان، مدیران، كارشناسان و فعالان این عرصه سرانجام به بار نشسته بود و به همت تشكل‌های مردم نهاد و فعال عرصه ارتباطات، روز روابط عمومی در قالب هفته روابط عمومی ایران تجلی یافت.

در عصر ارتباطات و تعاملات داخلی و بین المللی، دیگر بر كسی پوشیده نیست كه عملكرد سازمان‌ها و نهادهای كوچك و بزرگ موجود در دهكده جهانی، براساس توانایی آنها در برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان و ذی نفعان سنجیده می‌شود. از همین رو نقش بی‌بدیل روابط عمومی‌ها، امروز بیش از هر زمانی، بارزتر و مشخص‌تر شده و همه اذعان دارند كه حفظ و ادامه حیات سازمان‌ها، منوط به توانایی روابط عمومی آنها در برقراری تعامل و ارتباط صحیح با جامعه است، همان گونه كه زندگی افراد در جامعه نیز درگرو توانایی ایجاد ارتباط صحیح و موثر آنها با سایر هم نوعان است.

روابط عمومی با توجه به رسالت‌های مهمی كه بر عهده دارد، به عنوان نهادی برآمده از متن مردم، كارساز و اثربخش، نیازمند تقویت و تكامل زیستی است؛ هم از بعد برونی و افزایش حمایت مدیران سازمان‌ها برای مشاركت بیشتر در برنامه‌ریزی‌های سازمانی و هم از جنبه درونی و صنفی، از این منظر به دلیل نبود نهاد متولی و هدایتگر روابط عمومی در كشور، به نظر می‌رسد روابط عمومی‌ها نیاز به مشاركت و همدلی بیشتر برای رشد و تعالی خود دارند و در این میان تقویت نهادهای صنفی و حرفه‌ای و تشكیل سازمان نظام روابط عمومی می‌تواند كارساز و مثمرثمر باشد.

معتقدم روابط عمومی‌ها امروز باید با ارتقای دانش و مهارت‌های خود، پایگاه اصلی خود را به عنوان مشاوران ارشد مدیران سازمان‌ها به دست آورند. این مهم تحقق نمی‌یابد مگر با عزم و اراده همه فعالان این عرصه برای جهت دهی مناسب به فعالیت‌های روابط عمومی.

در اینجا فرصت را مغتنم شمرده، فراررسیدن هفته روابط عمومی را به تمامی استادان، دانشجویان، مدیران، كارشناسان و فعالان این حوزه تبریك می‌گویم. توفیق روزافزون نهاد روابط عمومی را كه به معنای توفیق سازمان‌ها و در نهایت رشد و توسعه ایران اسلامی است، از خداوند منان مسألت می‌كنم و از همه دست اندركاران و زحمت كشان برگزاری همایش روابط عمومی الكترونیك تشكر و قدردانی می‌كنم و به آنان خسته نباشید می‌گویم.

اكبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

کد N285097

وبگردی