آفتاب

وزیر خارجه اوکراین اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه را خواستار شد

وزیر خارجه اوکراین اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه را خواستار شد

‌وزیر امور خارجه موقت اوکراین در مصاحبه‌ای گفت، غرب باید علیه روسیه "که یک جنگ پنهانی را در شرق اوکراین آغاز کرده"، تحریم‌های شدیدتری اعمال کند.

‌وزیر امور خارجه موقت اوکراین در مصاحبه‌ای گفت، غرب باید علیه روسیه "که یک جنگ پنهانی را در شرق اوکراین آغاز کرده"، تحریم‌های شدیدتری اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و اتحادیه اروپا تاکنون چند دوره تحریم علیه برخی افراد و کمپانی‌های روسی اعمال کرده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری مسکو را به تحریک شورش‌ها در شرق اوکراین متهم کرده‌اند، اتهامی که پوتین آن‌ را رد کرده است.

اندری دشچیتسا، وزیر امور خارجه موقت اوکراین در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی "دی دولت" گفت: غرب باید تحریم‌های شدیدتری را علیه بخش‌های ویژه اقتصادی روسیه از قبیل بانکداری اعمال کرده و تصمیم‌گیرنده‌های روسیه را هدف قرار دهد.

‌وی افزود: اعمال تحریم‌های پیشگیرانه نیز پیش از اقدامات مخرب بیشتر روسیه، مهم و ضروری است.

‌دشچیتسیا ادامه داد: سیاستمداران آلمانی باید بدانند که روسیه در لوهانسک و دونتسک متوقف نخواهد شد و اگر این سیاستمداران نمی‌خواهند مسئول بی‌ثباتی این منطقه باشند باید نسبت به روسیه سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند.

آلمان روابط اقتصادی نزدیکی با روسیه دارد و صنعت آلمان اقداماتی را پیش گرفته تا آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور را از اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید و شدیدتر علیه روسیه باز دارد. صنعت آلمان هشدار داده که اگر به مسکو ضربه شدیدی وارد شود، کمپانی‌های داخلی و اقتصاد آلمان لطمه شدیدی خواهند دید.

دشچیتسیا گفت: پوتین قصد دارد تا علناً به اوکراین حمله کند چرا که او از پیامدهایی همچون تحریم‌های بیشتر می‌ترسد و در نتیجه کرملین به منظور ایجاد ناآرامی و تحت کنترل گرفتن بخش‌های شرقی اوکراین، به این منطقه "تروریست" اعزام می‌کند.

‌وی افزود، اکثر سلاح‌هایی که توسط "شورشیان" در شرق اوکراین استفاده می‌شود از روسیه و زرادخانه‌های تسلیحاتی این کشور آماده‌اند که به طور گسترده توسط ارتش سوریه استفاده شده و در جای دیگر قابل دسترس نیست.

‌وزیر امور خارجه موقت کی‌یف ادامه داد: مرزبانان قاچاقچیانی را دستگیر کرده‌اند که قصد وارد کردن اسلحه به اوکراین را داشتند. به علاوه ما مکالمه‌های تلفنی را میان رهبران جدایی‌طلب و جاسوسی‌های روسیه رهگیری و شنود کرده‌ایم که ثابت می‌کنند آن‌ها دستورات را از روسیه می‌گیرند.

دشچیتسیا ادامه داد: نگرانم که شهروندان برخی مناطق در شرق اوکراین نتوانند در انتخابات ریاست جمهوری 25 مه سال جاری میلادی شرکت کنند چرا که "تروریست‌ها" آن‌ها را ترسانده‌اند.

کی‌یف با مسکو درباره قیمت گاز در حال مذاکره است و برای پرداخت قیمت جهانی گاز برابر با 300 دلار برای هر متر مربع آماده می‌باشد.

‌وی افزود: اوکراین با لهستان، اسلواکی و مجارستان درباره خرید گاز در حال مذاکره است و در پروژه‌های انرژی در حال فعالیت است تا بتواند کمتر به روسیه وابسته باشد.

انتهای پیام

کد N285021

وبگردی