آفتاب
عراقچی در نشست خبری با خبرنگاران ایرانی:/در حال تکمیل/

پیشرفت جدی صورت نگرفت

پیشرفت جدی صورت نگرفت

اگر تا 30 تیرماه به نتیجه نرسیم فکر می‌کنیم که به چه شکل جلو رویم و اگر به نتیجه نرسیم هنوز شش ماه دیگر فرصت داریم و می‌توان آن را تمدید کرد. امیدواریم تا قبل از آن توافق نهایی صورت گیرد، البته به شرط این‌که تامین‌کننده خواسته‌های ما و حقوق ملت ایران باشد.

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران تاکید کرد: خرداد‌ ماه مذاکرات ایران و 1+5 از سر گرفته می‌شود و دو دور مذاکره خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس عراقچی عصر جمعه در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: مذاکرات یک ساعت پیش خاتمه یافت. مذاکرات بسیار نزدیک، فشرده و سخت بود. در سطوح مختلف به طور دوجانبه و چند جانبه برگزار شد.

وی با بیان اینکه مذاکرات در فضای کم و بیش بدون تنش صورت گرفت ولی اختلاف نظرها وجود دارد، اظهار داشت: مذاکرات جریان خواهد داشت. در این دور پیشرفت محسوسی صورت نگرفت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به پایان گام اولیه توافق ژنو در 30 تیرماه خاطرنشان کرد: اگر تا آن تاریخ به نتیجه نرسیم فکر می‌کنیم که به چه شکل جلو رویم و اگر به نتیجه نرسیم هنوز شش ماه دیگر فرصت داریم و می‌توان آن را تمدید کرد. امیدواریم تا قبل از آن توافق نهایی صورت گیرد، البته به شرط این‌که تامین‌کننده خواسته‌های ما و حقوق ملت ایران باشد.

کد N284670

وبگردی