آفتاب

علی کریمی: مسی دو دست دارد و دو پا، او آدم فضایی نیست/ باز هم می‌گویم به نظر کروش احترام می‌گذارم

علی کریمی: مسی دو دست دارد و دو پا، او آدم فضایی نیست/ باز هم می‌گویم به نظر کروش احترام می‌گذارم

فارس نوشت:

‌علی کریمی هافبک خوش‌تکنیک خوب کشورمان بر خلاف تصور خیلی از کارشناسان به تیم ملی برای حضور در جام جهانی دعوت نشد به همین دلیل حتی برخی از دوستداران او با پلاکاردهایی در محل تمرینات تیم ملی حاضر شدند و از کروش درخواست کردند تا او را به تیم ملی دعوت کند. اما جادوگر فوتبال کشورمان باز هم تاکید دارد که باید به جای این حرف‌ها از تیم ملی حمایت کنیم. گفت‌وگوی کریمی با فارس را در زیر می‌خوانید:
*آقای کریمی مدتی است که از شما خبری نیست.
فعلا در حال تمرین کردن هستم اتفاق خاصی پیش نیفتاده و با پست سر گذاشتن مسابقات در حال استراحت و تمرینات شخصی هستم.
*پیشنهاداتی از برخی تیم ها به شما داده شده است. نظرت چیست؟
نه این حرفها نیست نظر لطف آقایان است. من از همه کسانی که به من پیشنهاد دادند و در رسانه‌ها آن را مطرح کردند تشکر می‌کنم که به من لطف دارند اما فعلا در حال استراحت هستم و تصمیمی نگرفته‌ام.
*پس معلوم نیست فصل آینده در کدام تیم بازی می‌کنی؟
هیچ کس از فردای خود خبر ندارد قبلا هم گفتم همه فعلا به فکر جام جهانی هستند و برای آینده هم خدا بزرگ است تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. الان همه باید برای موفقیت تیم ملی کمک و دعا کنیم.
* مثل اینکه هنوز هواداران علاقه دارند که به تیم ملی دعوت شوی؟
نمی‌دانم منظورتان چیست اما الان موقع این نیست که بگوییم چرا این دعوت شد و آن دعوت نشد الان همه باید به تیم ملی کمک کنیم و دنبال این حرف‌ها نباشیم.
*اما هواداران در آخرین تمرینات تیم ملی پلاکاردی به استادیوم آزادی آوردند و خواستار حضورت در تیم ملی شدند؟
هواداران به من لطف دارند بالاخره نظر کروش بوده و من دفعه قبل نظرم را در این باره اعلام کردم ما باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم و از صمیم قلب برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم.
*البته کروش هم در مصاحبه‌اش تو را به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران نامید و گفت در قلب او جا داری.
من هم از کروش تشکر می‌کنم، او همواره به من لطف داشته است. امیدوارم که بتواند در جام جهانی با تیم ملی ایران که کار سختی هم دارد به خواسته‌های خود برسد. الان ما باید آرامش را برای تیم ملی مهیا کنیم تا به نتایج خوب برسد.
*نتایج خوب مقابل آرژانتین،‌نیجریه و بوسنی.
من دفعه پیش گفتم بازی در جام جهانی خیلی سخت است مخصوصا مقابل تیم‌های درجه یک اما بازیکنان بزرگ به نظر من آدم فضایی که نیستند. درست است مسی بهترین بازیکن جهان است و آرژانتین بازیکنانی مثل مسی زیاد دارد اما مسی هم دو پا،‌دو دست و یک مغز دارد پس نباید خدای ناکرده کاری کنیم که بچه‌های ما ترس داشته باشند. درست است مهار این بازیکنان سخت است اما بازیکنی که به جام جهانی می‌رود باید آماده این رقابت‌های سخت باشد به نظر من هر سه تیم در گروه ما قوی هستند.
*حرف‌های شما درست است اما نه با این برنامه‌ریزی‌ها.
من در این باره حرفی ندارم اما انشاءالله تا قبل از جام جهانی تیم ملی بازی‌هایی انجام دهد که با ترس و لرز وارد مسابقات نشود. رویداد سختی است و هر چه بچه‌ها تمرکز داشته باشند و به خودباوری برسند، می‌توانند به هدفشان برسند.
*حتی صعود به مرحله بعد؟
نمی‌دانم اما باید تلاش شود تا در جام جهانی به نتایج خوب برسیم من فقط برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با یک تدارکات خوب در فاصله چند روز مانده به جام جهانی به خواسته‌هایمان برسیم. برای رسیدن به خواسته و شاد کردن دل مردم همه باید تلاش کنیم. البته باز هم می‌گویم کار خیلی سخت است و باید بیشتر تلاش کنیم.
*البته به خاطر همین است که هواداران و برخی رسانه‌ها معتقدند که کریمی باید با این تفکراتش در جام جهانی حضور پیدا می کرد.
این لطف شماست اما بالاخره بازیکنان از سوی سرمربی تیم ملی انتخاب شدند و من هم نظرم را گفتم امیدوارم تیم ملی بتواند دل مردم ایران را شاد کند. ما هم برای تیم ملی دعا می‌کنیم. بالاخره نظر آقای کروش درباره من همینی بود که دیدید و نمی‌توان دیگر ایرادی گرفت.
43 43

کد N284525

وبگردی