آفتاب

ابزار تاسف سخنگوی وزارت خارجه از تصمیم دادگاهی در آرژانتین

ابزار تاسف سخنگوی وزارت خارجه از تصمیم دادگاهی در آرژانتین

ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت امورخارجه با ابراز تاسف و نارضایتی از تصمیم دادگاهی در آژانتین برای لغو یادداشت تفاهم میان دو کشور درباره موضوع آمیا گفت: این یادداشت تفاهم راهکار و فرصت مناسبی برای کشف حقیقت در رابطه با فاجعه آمیا و حل و فصل مسائل فی مابین در این رابطه بود.

مرضیه افخم در واکنش به اقدام دادگاه آرژانتین مبنی بر لغو یادداشت تفاهم بین دولت آر‍‍‍ژانتین و جمهوری اسلامی ایران افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران با اطمینان از بی اساس بودن ادعاهای مطرح شده علیه اتباع خود، در ۷ بهمن ماه سال ۹۱ (۲۷ژانویه ۲۰۱۳) یادداشت تفاهم حل و فصل مسائل فی مابین در خصوص موضوع آمیا را با دولت آرژانتین امضا کرد.

وی ادامه داد: طی چند دور مذاکرات میان کشورمان و آرژانتین، همواره تمایل خود را برای حفظ واجرای یادداشت تفاهم مذکور بین دو دولت اعلام داشته است.

افخم اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران معتقد است این یادداشت تفاهم راهکار و فرصت مناسبی برای کشف حقیقت در رابطه با فاجعه آمیا و حل و فصل مسایل فی مابین در این رابطه بود که این فرصت با این اقدام دادگاه آرژانتینی از طرفین سلب شد.

وی تصریح کرد: ازاین رو جمهوری اسلامی ایران مراتب تاسف و نارضایتی خود را از این تصمیم اعلام می‌دارد.

در پی شکایت لابی صهیونیستی از دولت آرژانتین به خاطر امضای یادداشت تفاهم بین دولت آرژانتین و جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیسیون حقیقت‌یاب و حل موضوع آمیا، این یادداشت تفاهم از سوی دادگاه آرژانتین لغو و مغایر قانون اساسی این کشور اعلام شد.

 

45503

کد N284427

وبگردی