آفتاب

هواداران مرسی در مخالفت با انتخابات ریاست جمهوری مصر تظاهرات کردند

هواداران مرسی در مخالفت با انتخابات ریاست جمهوری مصر تظاهرات کردند

هواداران مرسی در قاهره، اسکندریه، اسماعیلیه، المنیا و دیگر شهرهای مصر برای نشان دادن اعتراض خود به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تظاهرات کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند.

هزاران نفر از هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده مصر در مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، هواداران مرسی در قاهره و شهرهای مختلف مصر برای نشان دادن اعتراض خود به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تظاهرات کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند.

در شهر «حلوان» در جنوب قاهره هواداران مرسی با برگزاری تظاهراتی خواستار تحریم انتخابات ریاست جمهوری شده و آن را «نمایش مسخره» توصیف کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات علیه حاکمیت نظامیان شعار داده و کودتا را تروریسم دانستند.

در منطقه «جیزه» واقع در غرب قاهره نیز هواداران مرسی کاندیداتوری «عبدالفتاح السیسی» و «حمدین صباحی» برای انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کرده و خواستار توقف برگزاری این انتخابات شدند.

در شهرهای «فاقوس» و «الابراهیمیه» در استان «الشرقیه» هواداران مرسی حاکمیت نظامیان و نقض قانون اساسی را به شدت محکوم کردند.

در روستاهای اطراف شهر «المنیا» نیز هواداران مرسی تظاهرات کرده و انتخابات ریاست جمهوری را نمایش مسخره توصیف کردند.

شهرهای «اسکندریه»، «اسماعیلیله»، «القلیوبیه» و «کفر الشیخ» نیز شاهد تظاهرات هواداران مرسی در مخالفت با انتخابات ریاست جمهوری بود.

انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از این کشور از روز گذشته در کشورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گفته مسئولان مصری با استقبال گسترده‌ای روبه رو شده است. انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از این کشور تا دو روز دیگر ادامه دارد. همچنین انتخابات ریاست جمهوری داخل مصر روز‌های ۲۶و ۲۷ می‌برگزار می‌شود.

کد N284376

وبگردی