آفتاب
با حضور مراجع و علما؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت در مسجد اعظم قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت در مسجد اعظم قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد رحلت آیت الله بهجت پنحشنبه شب با حضور جمعی از علما، مراجع، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم،در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله علوی گرگانی ،آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله خاتمی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خطیب جمعه قم، جمعی از اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری و نمایندگان بیوت آیات حضور داشتتد.

در این مراسم مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ابتدا سالروز رحلت جانگداز حضرت زینب(س) را تسلیت گفت و افزود: حضرت زینب(س)،شخصیتی بزرگ و سرآمد در صبر و بردباری بود که پیام کربلا را به گوش جهانیان رساند و با صبر و استقامت خود، درس بزرگی به مومنان و علاقه مندان به مکتب اهل بیت(ع) داد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله بهجت تصریح کرد:این عالم فقید در عرفان، تدین و اخلاق شخصیتی برجسته داشت.

وی اظهار کرد: آیت الله بهجت در معنای واقعی یک استاد بزرگ در اخلاق و تقوا بود و در زهد و پارسایی نیز از جایگاه وارسته ای برخوردار بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، یکی از ویژگی‌های مهم آیت الله بهجت را تواضع و فروتنی برشمرد و اظهار کرد:این عالم برجسته همواره در زندگی به یاد خدای متعال بود و به خدا و اهل بیت(ع) عشق می‌ورزید و با تواضع و خشوع به بندگی در برابر معبود می‌پرداخت.

وی خاطرنشان کرد:ایشان در طول عمر خویش مجاهدت‌های فراوانی در کسب علم داشت و همچون ستاره‌ای روشن و پرفروغ به هدایت و راهنمایی مردم می‌پرداخت.

وی با بیان برخی از فضیلت‌های این مرجع عالی قدر گفت:آیت الله بهجت را می‌توان معلم اخلاقی دانست که در فضیلت و بزرگی شخصیتی نمونه محسوب می‌شد که باید از زندگی ایشان و تقوا و پارسایی اش، درس بگیریم.

حسینی‌بوشهری افزود: انسان اشرف مخلوقات و گل سر سبد عالم هستی و کائنات می‌باشد و خداوند مقام والایی به انسان بخشیده و او را خلیفه خود بر روی زمین قرار داده است و این امر وظیفه و رسالت انسان را در برابر خدای متعال سنگین می‌کند.

وی اشرف مخلوقات بودن را امتیازی مهم برای انسان خواند و خاطرنشان کرد: انسان به واسطه عقل بر کائنات برتری دارد و قرآن کریم از عقل انسان سخن گفته است و این عقل همچون چراغی پر فروغ می‌باشد که باید در راه صراط مستقیم از آن بهره بگیرد.

آیت الله بهجت در سال 1388 پس از سال‌ها تلاش در مسیر کسب علوم دینی و تربیت شاگردان فراوان درگذشت و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

انتهای پیام

کد N284327

وبگردی