آفتاب

فتاحی: هرجا که نگاه به داخل نداشتیم با مشکل مواجه هستیم

فتاحی: هرجا که نگاه به داخل نداشتیم با مشکل مواجه هستیم

نماینده مردم شهربابک در مجلس گفت: بحث انحلال و واگذاری مجتمع مس شهربابک کذب است و به کسی اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر حسین فتاحی در گفت‌وگوی گزارش ویژه شبکه پنج کرمان با تسلیت درگذشت سردار افشارمنش فرمانده تیپ ذوالفقار سپاه کرمان اظهار کرد: سردار افشارمنش 32 سال لباس مبارزه و رزم را پوشید و یک مجاهد به تمام معنا بود. امروز او با 30 سال قبل تفاوتی نداشت و فقط اعتقاداتش قوی‌تر شده بود اولین مسوولیت ایشان در دفاع مقدس، در ادوات و بسیار موفق بود. هفت سال جانشین بنده در سپاه بم و از بهترین نیروهای سپاه در هدایت نیروها بود. افشارمنش مخلصانه خدمت می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی نعمت ولایت و رهبری را داریم که با مشورت‌های کارشناسان درجه یک کشور، بهترین نکات و برنامه‌ها را از ایشان می‌شنویم و اقتصاد مقاومتی توسط ایشان مطرح شد.

وی اظهار کرد: نظام اسلامی دشمنان زیادی دارد که تا امروز علیه ما کار کرده‌اند؛ زیرا انقلاب اسلامی به مذاق دشمنان خوش نیامده و در 35 سال گذشته همواره تحریم بوده‌ایم که شدت و ضعف داشته است. هرجا اتکاء ما به داخل بود موفق شدیم و نمونه کامل آن هشت سال دفاع مقدس بود که جوانان و دانشمندان خودمان مقاومت کردند و سلاح ساختند و سخت‌تر از جنگ در سال‌های انقلاب نداشته‌ایم.

این نماینده مجلس افزود: مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت های داخلی و توانمندی های کشور تاکید دارند و امروز یکی از مسائل اصلی کشورهای غربی بحث موشکی ماست و از سیستم موشکی ما می‌ترسند که واقعا پیشرفت کرده زیرا اتکاء در این بخش به داخل بوده است.

وی با اشاره به فشارهای هسته‌ای بر جمهوری اسلامی گفت: کشورهای غربی بحث غنی‌سازی در ایران را باور نمی‌کردند، اما ما به 20 درصد رساندیم و اگر اراده کرده بودیم به 60 درصد می رسید و این نتیجه توانمندی داخل است. باید از ظرفیت های داخل کشور استفاده و به صادرات فکر و برای پیشرفت برنامه‌ریزی و تحقیق داشت.

وی اظهار کرد: متاسفانه اتکاء به داخل تاکنون نتوانسته جایگاه خود در کشور ما پیدا کند و این موضوع به ویژه در بحث دارو نیست و در هر جا که نگاه به داخل نبوده با مشکل مواجه هستیم.

فتاحی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی این‌که می‌دانیم امریکا و غرب چیزی به ما نمی‌دهند که به نفع ما باشد، پس نباید دنبال کارهای بیهوده که نتیجه‌ای ندارد، برویم. باید در اقتصاد مقاومتی نگاه به داخل باشد، منویات مقام معظم رهبری را دقیق اجرا کنیم و مطمئن باشیم موفق خواهیم شد.

وی با اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: ما از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم اما یک سال فرصت ما از دست رفت و اگر 85 درصد توان را بر مسائل داخلی گذاشته بودیم، پیشرفت داشیم. ما حمایت می کنیم اما دشمنان می خواهند ما را تضعیف کنند و نمی خواهند ایران اسلامی که در حال الگو شدن برای جهان است، پیشرفت کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت مجتمع مس شهربابک نیز گفت: این بحث از زمان نماینده اسبق شهرستان مطرح بوده و متاسفانه در تغییرات مدیران مس، در بین مردم شایعه شد که این مجتمع واگذار شده است. هیچ وقت بحث انحلال مطرح نبوده و نیست و به کسی اجازه چنین کاری نمی‌دهیم و اعتقاد همه بر توسعه و پیشرفت و حل مشکلات مردم است.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان انحلال مجتمع مس شهربابک اتفاق نمی افتد و مردم خواهند دید این مجتمع با معادن چاه فیروزه و کارخانه تغلیظ توسعه پیدا می‌کند و بحث انحلال و واگذاری کذب است.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کم آبی استان کرمان نیز گفت: برنامه‌ریزی برای آبرسانی به استان خیلی دیر شروع شد و باید این کار 25 سال قبل انجام می‌شد. مجمع نمایندگان استان انتقال آب از خلیج فارس و بهشت‌آباد را از سال گذشته دنبال کرده که برای صنعت و شرب است. ناچاریم آب شرب را از بهشت آباد به کرمان بیاوریم. مسئله دیگر صرفه‌جویی در مصرف آب است که به این امر توجه نمی‌کنیم؛ به عنوان مثال برای تولید هر کیلو پسته چقدر آب مصرف می‌شود؟

فتاحی با تاکید بر این‌که «باید با سرعت بیشتری به سمت اجرای آبیاری تحت فشار برویم» اظهار کرد: زیرساخت‌ها به صورت کامل در استان آماده نیست و طبق قول دولت در صورتی که 85 درصد اعتبار بلاعوض به کشاورزان داده شود، این کار توسعه پیدا می‌کند.

نماینده مردم شهربابک درباره حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نیز گفت: شهربابک دارای یک بیمارستان با 30 سال قدمت است که از استحکام کامل برخوردار نیست و پیگیری‌های زیادی برای بیمارستان جایگزین کرده‌ایم اما به علت مشکلات اعتباری دولت، طرحی را در بودجه 93 نپذیرفت. پیگیری میکنیم در سال 94 این طرح را دولت بپذیرد و در حال کار هستیم تا توسط بخش خصوصی پروژه را شروع کنیم. تجهیزات پزشکی در بیمارستان شهربابک نداریم و دو سال است که قول خرید دستگاه سی تی اسکن به ما داده شده و هنوز کار انجام صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این‌که «کمبود پزشک داریم» گفت: تلاش کردیم در سال گذشته پزشک متخصص به شهرستان بدهند که بیشتر از چهار نفر نیامده و تعدادی تمرد کردند. حوزه بهداشت و درمان شهرستان شهربابک ضعیف است و باید چاره‌اندیشی شود. مسوولان وزارت بهداشت قول‌هایی در این زمینه داده‌اند.

وی گفت: در جاده‌های روستایی نیز مشکل داریم و پیگیری زیادی کرده‌ایم اما چند سال است که برای جاده روستایی اعتبار اختصاص نیافته است. قرار است برای 100 کیلومتر از راه روستایی قیر یارانه‌ای بدهند که در این صورت می‌توانیم بخشی از مشکل شهرستان را حل کنیم.

نماینده مردم شهربابک درباره وضعیت دانشگاه شهربابک اظهار کرد: واحد دانشگاه دولتی در این شهر نداشتیم و با پیگیری‌های زیاد، سه هفته قبل فاز اول را شروع کردیم و مصوب شد برای بهمن ماه 50 دانشجو بگیریم.

وی ادامه داد: در هفته جاری با حضور استاندار کرمان افتتاح کارخانه قند و مجتمع گلیم بافی و کلنگزنی کشتارگاه طیور را در شهربابک با حضور استاندار داشتیم. در آینده نزدیک هم کلنگ کارخانه کاشی و سرامیک و کارخانه تغلیظ چاه فیروزه به زمین زده می‌شود و این‌ها همه موجب اشتغال است که مشکل اصلی کشور می‌باشد. زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در شهربابک فراوان است اما زیرساحت‌ها فراهم نیست. باید مسوولان به عنوان جهادگر در حوزه ایجاد اشتغال کار کنند. زمینه فراهم است و امکانات داریم چرا مسوولان مشکلات سرمایه‌گذار را حل نکنند؟ باید در این زمینه روند کار در ادارات تسهیل شود.

انتهای پیام

کد N284285

وبگردی