آفتاب
باهنر در مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین:

اینکه گفته شود به هیچ حزبی وابسته نیستیم پوپولیستی‌است/خط ونشان کشیدن مجلس و دولت برای یکدیگر خیانت است

اینکه گفته شود به هیچ حزبی وابسته نیستیم پوپولیستی‌است/خط ونشان کشیدن مجلس و دولت برای یکدیگر خیانت است

ه اعتبار اعتراف‌های سردمداران غربی در این بازی ما همواره برنده بوده‌ایم و آنها بازنده و اکنون که می‌خواهیم بازی برد برد را انجام دهیم آنها باید مراقب خواسته‌های بی حد و حصر خودباشند/هر قدر نظام دیرتر به این نتیجه برسد که باید کشور با چند حزب قدرتمند اداره شود بیشتر ضرر می‌کند.

نائب رییس مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی بدون داشتن احزاب شناسنامه‌دار، آینده مبهمی خواهد شد گفت: اینکه اشخاصی می‌گویند ما وابسته به هیچ حزبی نیستیم و مستقل هستیم این پوپولیستی و عوام فریبی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد رضا باهنر در مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین اظهار کرد: نظام مردم سالاری دینی با این عظمت که توسط امام بزرگوار پایه ریزی شد و باهوشمندی رهبر انقلاب تثبیت گردید در شرایطی متولد شد که نه تنها برای دشمنان بلکه برای دوستان نیز کنار هم قرار گرفتن مفهوم جمهوریت و اسلامیت قابل هضم نبود.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی نسیمی از نظام مردم سالارانه جمهوری اسلامی است، گفت: مقوله بیداری اسلامی منافع خوبی را به همراه داشت که حداقل آن برچیدن سردمداران وابسته به مستکبران در چند کشور اسلامی بود که از همان ابتدا مقام معظم رهبری در یک منشور مشخص موانع آن را پیش بینی کردند که امروز شاهد این موانع هستیم و مردم برای رسیدن به نظام‌های مردم سالارانه دینی باید هزینه بپردازند.

جمهوری اسلامی بدون داشتن احزاب شناسنامه دار آینده مبهمی خواهد شد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: آینده نظام مردم سالارانه جمهوری اسلامی بدون داشتن احزاب شناسنامه‌دار و با خط مشخص و تعریف شده مبهم خواهد بود.

باهنر با بیان اینکه امروز کشور از نبود چند حزب قدرتمند رنج می‌برد، عنوان کرد: در چند انتخابات ریاست جمهوری گذشته که شاهد روی کار آمدن روسای جمهور مختلف بوده‌ایم، متاسفانه تا دوماه پیش از انتخابات هیچ کس نمی توانست حدس بزند که چه کسی رئیس جمهور می‌شود.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: برای نظام قدرتمندی که سی وپنج سال سابقه استقرار دارد و حرکتش همواره رو به رشد بوده است، این یک مشکل محسوب می شود و این اتفاق منجر می‌گردد که پس از هشت سال رئیس جمهوری که بر مسند کار قرار دارد ضمانتی برای اجرای برنامه هایش موجود نیست. درحالی که در کشورهای دیگر می‌بینیم که مردم می‌دانند اگر فلان حزب روی کار بیاید چه اتفاقی می‌افتد.

وی ادامه داد: وقتی که از ما پرسیده می‌شود که چرا از فلان کاندیدا حمایت می‌کنید و برنامه‌هایش چیست نمی‌توانیم پاسخ دهیم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده از اول انقلاب تا سال 83 مبنی بر وجود نظام اقتصادی دولتی و یا خصوصی تصریح کرد: بیست وشش سال بر سر این موضوع اختلاف وجود داشت و از زمان دولت میر حسین موسوی تا سال 83 این مسئله حل نشد تا در نهایت با اشارات مقام معظم رهبری کلیات اصل 44 قانون اساسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و تصویب شد و بالاخره دعواها پایان یافت وامروز نیز شاهد همین دعواها در خصوص وجود و فعالیت احزاب هستیم و هر قدر نظام دیرتر به این نتیجه برسد که باید کشور با چند حزب قدرتمند اداره شود بیشتر ضرر می‌کند.

باهنر وجود نظام تک حزبی را منتفی دانست و گفت: می‌توان در جمهوری اسلامی وجود بیش از دو حزب را طراحی کرد و باید مجلس و سایر نهادها به شکل حزبی اداره شوند.اینکه اشخاصی می‌گویند ما وابسته به هیچ حزبی نیستیم و مستقل هستیم این پوپولیستی و عوام فریبی است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: همانند اجرای اصل 44 قانون اساسی در بخش اقتصادی در جریان احزاب نیز نیازمند چنین تحرکی هستیم و اینکه مطرح می‌شود وجود احزاب با مباحث تئوریک ولایت فقیه نمی‌گنجند،درست نیست.

جمهوری اسلامی در اصلاح شاخص‌های اقتصاد کلان توفیق چندانی نداشته است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه سخنرانی خود با اشاره به نامگذاری شعارهای چند سال اخیر با عناوین اقتصادی توسط مقام معظم رهبری ابراز کرد: مسئولان باید بیاندیشند که چرا رهبری مرتب بر مباحث اقتصادی تاکید می‌کند. فکر می‌کنم در این سی و چند سال که یک نظام مردم سالاری دینی را تاسیس کرده‌ایم توانسته‌ایم در بعدهای مختلف خود را اثبات کنیم اما متاسفانه در شاخص‌های اقتصاد کلان توفیق چندانی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در طول این سی‌وپنج سال رشد اقتصادی جینی بسیار رشد پایینی داشته و هیچ زمانی مشکل بیکاری حل نشده است و میانگین تورم بالای بیست و سه درصد بوده است در حالی که همه امکانات را در کشور داریم.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه به مقایسه ظرفیت‌های ایران با برخی کشورها پرداخت و گفت: درجنوب کشور بیش از 2هزارو 800کیلومتر ساحل با آب‌های آزاد دنیا داریم که تنها از 300کیلومتر آن استفاده می‌بریم در حالی که اگر کشوری در دنیا 200 کیلومتر با آب‌های آزاد ساحل داشته باشد تمام اقتصاد خود را بر روی آن استوار می‌کند.

وی افزود: در کشور ترکیه ما شاهد تورم سه رقمی بودیم اما ظرف چند سال گذشته این تورم یک رقمی شده است واین نشان می‌دهد که ما هیچ‌گاه برروی شاخص‌های اقتصاد کلان کار جدی انجام نداده‌ایم.

خط و نشان کشیدن مجلس و دولت برای هم خیانت به کشور است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ زمانی منافع مردم را بر رضایت مردم ترجیح نداده‌ایم اظهار کرد: همواره مسئولان کشور به دنبال آن بوده‌اند که رضایت مردم را جلب کنند و در این راه منافع مردم را زیر پا گذاشته‌اند.

وی افزود: خط ونشان کشیدن مجلس برای دولت و یا دولت برای مجلس امروز خیانت است و باتوجه به گره‌های کوری که در کشور وجود دارد، مسئولا باید تلاش کنند با سر پنجه تدبیر این گره‌ها را باز کنند.

باهنر با اشاره به سخنان محسن رضایی در مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین اظهار کرد: ضمن حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده باید از آنها نیز مراقبت کنیم و سردمداران دیپلماسی کار ظریفی پیش رو دارند و از طرفی نیز طمع دشمنان بسیار زیاد است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام ورهبری با بیان اینکه از سال 42 تاکنون در مقابل آمریکا و غرب دیپلماسی برد باخت را اجرا کرده‌ایم گفت: به اعتبار اعتراف‌های سردمداران غربی در این بازی ما همواره برنده بوده‌ایم و آنها بازنده و اکنون که می‌خواهیم بازی برد برد را انجام دهیم آنها باید مراقب خواسته‌های بی حد و حصر خودباشند.

کد N284191

وبگردی