آفتاب
در دیدار زنگنه با معاون اول نخست وزیر روسیه،

معاون نخست وزیر روسیه خواستار ارتقای مناسبات تهران و مسکو شد

معاون نخست وزیر روسیه خواستار ارتقای مناسبات تهران و مسکو شد

مسکو - ایرنا- ˈبیژن نامدار زنگنهˈ وزیر نفت کشورمان روز جمعه با ایگور شووالوف معاون اول نخست وزیر روسیه دیدار و گفت و گو کرد. شووالوف در این دیدار بر افزایش تلاش ها برای ارتقای مناسبات تهران و مسکو تاکید کرد.

به گزارش ایرنا زنگنه که برای شرکت در چهاردهمین نشست بین المللی انرژی در مسکو به سر می برد، در دیدار با شووالوف بر ضرورت تلاش برای توسعه همکاری ها میان دو کشور تاکید کرد.

شوالوف معاون نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار خواستار افزایش تلاش ها برای ارتقای سطح روابط تهران و مسکو شد.

دو طرف همچنین زمینه های توسعه همکاری های دو کشور را بررسی کردند.

وزیر نفت کشورمان روز گذشته نیز با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و طرف روس رییس کمیسیون همکاری های مشترک ایران و روسیه دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه مبادلات تجاری دو کشور با وی رایزنی کرد.

زنگنه وزیر نفت کشورمان ریاست طرف ایرانی همکاری های مشترک ایران و روسیه را بر عهده دارد.

چهاردهمین نشست بین المللی انرژی در سطح وزارتی و با عنوان جغرافیای جدید انرژی و آینده امنیت آن دیروز (پنجشنبه) با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در مسکو آغاز به کار کرد.

در این نشست دو روزه بیش از 200 تن از مقام های ارشد 50 کشور جهان و 15 سازمان بین المللی، تغییر توازن در مصرف انرژی را بررسی می کنند.

بررسی تغییر مسیرهای انرژی و نیز دخالت دادن رویکردهای سیاسی در بازار جهانی انرژی از جمله چالش هایی است که شرکت کنندگان در این نشست دو روزه درباره آن تبادل نظر می کنند.

اروپام/۵۱۸**1144
کد N284182

وبگردی