آفتاب
تانر ییلدیز:

فاجعه سوما تا کنون 284 کشته داشته است/تنها 18 نفر در داخل معدن باقی مانده اند

فاجعه سوما تا کنون 284 کشته داشته است/تنها 18 نفر در داخل معدن باقی مانده اند

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با اشاره به کشته شدن 284 نفر در فاجعه انفجار معدن سوما از باقی ماندن تنها 18 نفر دیگر از معدنچیان در زیر آوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه TRT، "تانر ییلدیز" وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت عملیات امداد و نجات برای یافتن باقی مانده معدنچیان در معدن سوما ادامه دارد. وی گفت گروه های امداد ابتدا با تزریق هوا به داخل معدن که در عمق بیش از دو کیلومتری زمین قرار دارد، شرایط را برای ادامه عملیات مهیا می کنند.

ییلدیز در پاسخ به ادعاهایی که در مورد سهل انگاری مسئولان معدن مطرح می شود تاکید کرد: فعلا خارج کردن معدنچیان اولویت اصلی ما است. با این حال به زودی تمام جزئیات حادثه مشخص خواهد شد و ما با هر گونه سهل انگاری احتمالی به شدت برخورد خواهیم کرد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در ادامه با بیان اینکه عملیات جستجو و امداد با موانعی مواجه است یادآور شد: تلاش می کنیم این عملیات با کمترین خسارت و تلفات انجام شود.

به گفته وی، تا کنون 16 خانواده برای انجام آزمایش DNA و تشخیص هویت قربانیان، به نهادهای مربوطه مراجعه کرده اند. ییلدیز با رد این مطلب صدها معدنچی در معدن سوما گرفتار شده اند،گفت: این مطلب صحت ندارد، زیرا طبق تحقیقات ما تنها 18 نفر دیگر در آنجا هستند که تلاش می کنیم آنها را نیز خارج کنیم.

بر این اساس با ادامه عملیات جستجو و افزایش کشته ها، بیشترین میزان تلفات این فاجعه می تواند به 301 نفر برسد اما رقمی که در حال حاضر می تواند مورد تایید دولت باشد، 284 نفر است.

ییلدیز در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از رویکرد برخی از افراد در شبکه های اجتماعی پرداخت و اظهار داشت آنها به بزرگ کردن ابعاد فاجعه پرداخته اند. وی بار دیگر ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه به خانواده قربانیان و مردم ترکیه تسلیت گفت.

کد N284075

وبگردی