آفتاب
محسن رضایی در همایش حزب اسلامی ایران زمین:| 168216

دشمنی احزاب با یکدیگر خودکشی سیاسی است/ فرهنگ ما دنبال قهرمان‌پروری است

دشمنی احزاب با یکدیگر خودکشی سیاسی است/ فرهنگ ما دنبال قهرمان‌پروری است

متاسفانه در جامعه سیاسی ما اگر کسی صدایش را بلندتر بکند و حرف‌های بلند پروازانه و احساسی و غیر واقعی بزند بیشتر مورد استقبال واقع می‌شود/احزابی که به دنبال قدرت هستند عموما حاشیه سازی می‌کنند و به دنبال حاشیه هستند و احزابی که به دنبال انقلاب و نظام هستند رویکرد خود را متوجه متن کرده‌اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رقابت احزاب و جناح‌ها را موجب پیشرفت کشور دانست و گفت: اگر احزاب با یکدیگر دشمنی کنند یک نوع انتحار و خود کشی سیاسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن رضایی در مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین گفت:‌ هر چقدر احزاب ارزشی و انقلابی در کشور توسعه یابند مردم سالاری دینی نیز قوام می‌یابد.

وی با تاکید براینکه مردم سالاری دینی یک شعار نیست بلکه واقعیت است، اظهارکرد: مردم سالاری دینی برای قوام نیازمند فعالیت سیاسی، انتخابات، کادر سازی و مشارکت سیاسی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حزب می‌تواند در همه زمینه‌ها برای قوام مردم سالاری دینی کمک کند، خاطر نشان کرد: احزاب آموزشگاهی هستند که می‌توانند سیاست مدار و فعال سیاسی آموزش و تربیت کنند و موجب بیداری و روشنگری شوند. احزاب وسیله‌ای برای هدایت آرای مردم و کمک به آنها برای انتخاب افراد شایسته هستند.

رضایی یادآور شد: خوب است که احزاب تقویت شوند البته نه احزابی که موجب از بین رفتن وحدت جامعه شوند و جامعه را متلاشی کنند و اگر احزاب با یکدیگر دشمنی کنند یک نوع انتحار و خود کشی سیاسی است.

وی افزود: اگر اصولگرایان و اصلاح طلبان با یکدیگر رقابت کنند جامعه نفع می‌برد وموجب پیشرفت می‌شود واگر با یکدیگر دشمنی کنند، جامعه متلاشی و متضرر می‌شود اما متاسفانه احزاب در ایران برای دشمنی شکل گرفته و این خواسته استعمار بود که دانشگاه روبروی حوزه واحزاب در مقابل یکدیگر قرار گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سرانجام احزاب در عصر مشروطه و درگیر شدن آنها با یکدیگر یادآورشد: متاسفانه این مسئله در جمهوری اسلامی هم اندکی رخ داد و اگر امام و رهبری نبودند احزاب جامعه را متلاشی می‌کردند اما الان در وضعیت بهتری هستیم ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

این استاد دانشگاه با بیان این که رقابت ودشمنی باید تفکیک شوند، تصریح کرد: آیا احزاب ما آنقدر تربیت شده‌اند که رقابت و دشمنی را از همدیگر تفکیک کنند؟ و صلاحیت دارند که با یکدیگر رقابت کنند ودشمنی را کنار بگذارند؟

رضایی خاطر نشان کرد: اولین مشکل احزاب ما عبور از این مقطع و رفتن به جلو است اما متاسفانه فرهنگ ما دنبال قهرمان پروری است و به احساسات متکی ست.

وی با تاکید براینکه اگر در جامعه سیاسی کسی می خواهد رقابت کند باید با منطق و عقل حرکت کند، تصریح کرد: آیا جامعه سیاسی ما پذیرای این مسئله است؟ متاسفانه در جامعه سیاسی ما اگر کسی صدایش را بلندتر بکند و حرف‌های بلند پروازانه و احساسی و غیر واقعی بزند بیشتر مورد استقبال واقع نمی شود؟ این یکی دیگر از مشکلات جامعه سیاسی مااست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر بستر رقابت فراهم نشود و احزاب به جای رقابت دشمنی بکنند نتیجه‌ای جز تخریب و پس رفت جامعه نخواهیم داشت ابراز داشت: در این صورت مسائل اصلی جامعه رها می‌شود و حاشیه‌ها تمام وقت ما را می‌گیرند و رقبا با سرعت جلو می‌روند و در این شرایط دیگر نیاز به حمله آمریکا نیست.

رضایی با تاکید براینکه دشمنی‌ها و تخریب‌ها بیشتر از تحریم‌ها مانع ما هستند،ادامه داد:ما در کشور منابع و نیروی انسانی کم نداریم اما چرا فعال نمی شویم آن هم در شرایطی که در تحریم‌هستیم؟ وقتی تجارت کشور اشغال شده فرقش با اشغال خرمشهر چیست؟ چرا با بی تفاوتی روبرو هستیم؟ چرا حرکتی نمی‌شود و جهادی صورت نمی‌گیرد؟ جناح‌ها و احزاب سیاسی کارشان خواب کردن جامعه نیست بلکه آنها باید به همراه دولتمردان مردم را به جهاد فرابخوانند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: واقعیت این است که ما درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم واین مسئله هم یک جهاد اقتصادی می‌طلبد اما آیا احزاب، جناح‌ها و فعالان سیاسی ما در این جهت حرکت می کنند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براین که بیداری مردم مهمترین مسئله جامعه مااست به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها هم از طریق مذاکره وهم از طریق عدم مذاکره می‌خواهند وارد جامعه ما شوند ولی هوشیاری و تدبیر لازم را ما در فعالیت‌های سیاسی‌مان داریم؟

رضایی تبدیل حاشیه به متن را بزرگترین آسیب جامعه دانست و گفت: باید به متن توجه کرد که مهمترین متن تحول و اقتصاد مقاومتی است و مذاکره هم مکمل این جهاد است و این دو، همانند دوبالی هستند که می‌تواند ما را به جلو ببرد.

وی تاکید کرد:احزابی که به دنبال قدرت هستند عموما حاشیه سازی می‌کنند و به دنبال حاشیه هستند و احزابی که به دنبال انقلاب و نظام هستند رویکرد خود را متوجه متن کرده‌اند و من از حزب اسلامی ایران زمین می‌خواهم که به دنبال متن باشند.

کد N284057

وبگردی