آفتاب

حماس: تا آزاد سازی کامل فلسطین به مقاومت ادامه می‌دهیم

حماس: تا آزاد سازی کامل فلسطین به مقاومت ادامه می‌دهیم

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که راه مقاومت و وفاداری به خون شهدا و رشادت‌های اسرا را ادامه خواهد داد و هرگز در زمینه حقوق و اصول ملی و مقدسات فلسطین کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت شصت و ششمین سالگرد فاجعه اشغال فلسطین خاطرنشان کرد که «تحقق آشتی ملی و مشارکت سیاسی تمامی گروه‌های فلسطینی گزینه راهبردی ماست و ما برای موفقیت این راهکار و تداوم آن و نیز مقابله با چالش‌های موجود تلاش خواهیم کرد.»

این جنبش همچنین بر اهمیت احیای پروژه ملی اصیل فلسطین که همان پروژه آزاد سازی و تحقق حق بازگشت از طریق ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین و تشکیل مجموعه ملی یکپارچه قادر به حمایت از حقوق و اصول ملی، دفاع از ملت فلسطین و مقدسات آن، مقابله با جنایت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی و عدم تسلیم در برابر فشارها و تهدیدات است، تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما تمامی اشکال مقاومت و به ویژه مقاومت مسلحانه را که کارآیی خود برای مقابله با رژیم صهیونیستی و زورگویی‌های آنرا ثابت کرده است، ادامه می‌دهیم و تا احقاق حقوق کامل خود و تحقق هدف آزاد سازی و حق بازگشت از این راهکار دست بر نمی‌داریم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است که رژیم صهیونیستی با جنایت‌های بی وقفه و پروژه‌های شهرک سازی و یهودی سازی شتابزده و طرح‌های خصمانه خود نخواهد توانست ملت فلسطین را در جریان اقدام انجام شده قرار دهد و آنرا مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کند تا به راحتی اراضی فلسطینی را مصادره و آثار تاریخی را تخریب کند و حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی را زیر پا بگذارد.

این جنبش ضمن تاکید بر مخالفت خود با چشم پوشی از حتی یک وجب خاک فلسطین یا هر بخشی از مقدسات تصریح کرد که قدس همچنان پایتخت کشور آزاد شده فلسطین خواهد ماند و مسجد مبارک الاقصی یک مکان کاملا اسلامی خواهد بود که به هیچ وجه قابل تقسیم و یا تجزیه نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است که جنایت‌های فجیع و هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از زمان وقوع فاجعه اشغال در سال 1948 تاکنون از ذهن ملت فلسطین پاک نخواهد شد و این جنایت‌ها به منزله جنایت‌های جنگی هستند که مشمول مرور زمان نخواهند شد و عاملان آن دیر یا زود در چنگال عدالت گرفتار خواهند شد.

حماس همچنین تاکید کرده است که حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود، حقی غیر قابل تصرف است که با مرور زمان از بین نخواهد رفت و در عین حال، حقی فردی و اجتماعی و حق طبیعی و مشروع است که اشغالگری رژیم صهیونیستی و یا مرور زمان نمی‌تواند باعث حذف آن شود؛ همان طوری که توافقنامه‌ها و معاهدات بین المللی نمی‌توانند این حق را از ملت فلسطین سلب کنند.

این جنبش در پایان از کشورهای عربی و اسلامی و موسسات خیریه و سازمان های حقوقی و بشر دوستانه خواست از آوارگان فلسطینی مقیم اردوگاه های کشورهای عربی و نیز آن دسته از آوارگانی که در کشورهای دیگر به سر می برند، حمایت کرده و زمینه زندگی شرافتمندانه را برای آنها فراهم سازند. حماس همچنین خواستار دور نگه داشتن اردوگاه‌های فلسطینی از درگیری‌های داخلی کشورهای دیگر شد و تاکید کرد که نباید پای این اردوگاه‌ها به بحران‌های داخلی کشورهای محل اقامت آوارگان فلسطینی کشیده شود.

انتهای پیام

کد N283914

وبگردی