آفتاب
هنیه در سالروز اشغال فلسطین:

هرگز سرزمین خود را ترک نخواهیم کرد/ به مقاومت ادامه می دهیم

هرگز سرزمین خود را ترک نخواهیم کرد/ به مقاومت ادامه می دهیم

نخست وزیر منتخب فلسطین در شصت و ششمین سالگرد اشغال سرزمین فلسطین تاکید کرد ملت فلسطین هرگز وطن اصلی خود را ترک نخواهند کرد و به مقاومت و ایستادگی تا پیروزی نهایی ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  خبرگزاری آناتولی، اسماعیل هنیه در سخنانی به مناسبت شصت و ششمین سال اشغال سرزمین فلسطین از سوی اشغالگران قدس و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل تاکید کرد شصت و شش سال از مصیبت(فلسطینی ها سالروز اشغال سرزمین خود را یوم النکبه می نامند) می گذرد، ما همچنان در سرزمین خود ثابت قدم هستیم و به مسجدالاقصی چنگ زده ایم و به حق بازگشت پایبندیم و همچنان به ایستادگی و مقاومت خود ادامه می دهیم و انشاء الله پیروز خواهیم شد.

هنیه همچنین در سخنانی از نظارت کمیته ای به ریاست مصر بر تجدید ساختار و ساماندهی دستگاههای امنیتی در نوارغزه و کرانه باختری اشغالی خبر داد.

وی در مراسم فارغ التحصیلی گروه جدیدی از افسران در دانشکده پلیس وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد توافق آشتی فلسطینی، مرحله جدیدی را ایجاد می کند و بر اساس توافق آشتی میان حماس و فتح، کمیته عربی به ریاست مصر بر تجدید ساختار و ساماندهی دستگاههای امنیتی در نوار غزه و کرانه باختری نظارت خواهد کرد.

هنیه تریح کرد پس از تحقق آشتی میان فتح و حماس، این جنبش هرگز اجازه بازگشت نابسامانی و از هم گسیختگی امنیتی را تحت هیچ شرایطی نخواهد داد. 

هیئتی از سازمان آزادیبخش فلسطین در 23 آوریل، توافقی را با جنبش حماس در غزه امضا کرد که به دودستگی و شکاف میان فلسطینیها پایان داده و بر تشکیل دولت توافقی طی پنج هفته تاکید می کند که پس از آن انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

در پی پیروزی حماس در ژانویه 2006 در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین که اکثریت کرسیها را کسب کرد، اختلافات با جنبش فتح تشدید شد که این اختلافات پس از درگیریهای مسلحانه میان دو جنبش در اواسط ژوئن 2007 به سیطره حماس بر زه منجر شد، اقدامی که جنبش فتح از آن به عنوان کودتا علیه مشروعیت یاد کرد در پی این حوادث دو دولت فلسطینی یکی به ریاست حماس در غزه و دیگر به ریاست فتح در کرانه باختری تشکیل شد.
 

کد N283893

وبگردی