آفتاب

ناخرسندی روسیه از روند کند مذاکرات وین4

ناخرسندی روسیه از روند کند مذاکرات وین4

مسکو- ایرنا- ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه از روند کند مذاکرات وین 4 میان ایران و گروه 1+5 ابراز ناخرسندی کرد و گفت: به نظر می رسد مذاکرات وارد چرخه بسته ای شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، ریابکوف شامگاه پنجشنبه پس از مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: ایران و گروه 1+5 تلاش می کنند متن توافقنامه نهایی را تنظیم کنند اما غالبا وارد یک چرخه می شوند.

وی با بیان این که برداشت از دور کنونی مذاکرات ایران و گروه 1+5 مرکب است، اظهار داشت: طرف های مذاکره کننده برای تنظیم متن توافقنامه هسته ای و پرداختن به ابعاد مختلف آن تلاش جدی کردند.

وی افزود: اما این نکته اصلی نیست و طرف های شرکت کننده به طور فشرده در مورد متن توافقنامه گفت وگو می کنند و در این مذاکرات موارد اختلاف دو طرف زیاد است.

ریابکوف یادآوری کرد: مذاکرات به این صورت جریان دارد که هرگاه طرف های شرکت کننده در آن احساس می کنند با مشکل بزرگی برخورد کرده اند کار تنظیم توافقنامه نهایی کندتر می شود.

وی اضافه کرد: در دور کنونی مذاکرات غالبا وارد چرخه بسته می شویم و تلاش می کنیم راه خروج از آن را بیابیم، زیرا همه می دانند فرصت کم است و اگر با این آهنگ در مذاکرات پیش برویم در آینده مشکلات افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: با این وجود جای امیدواری است که رویکرد گروه 1+5 و هیات ایرانی در یک راستا قرار دارد.

ریابکوف گفت: در نتیجه مذاکرات ممکن است به مجموعه ای از موارد اختلاف و توافق دست بیابیم، اما در حال حاضر از این حد جلوتر نرفته ایم.

دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ موسوم به وین ۴ از سه شنبه این هفته برای تنظم پیش نویس توافق جامع هسته ای در کشور اتریش آغاز شده است.

اروپام/2242**۵۱۸**1144
کد N283883

وبگردی